رنگ مبل خود را چگونه انتخاب کنم؟

Furniture-Galore-and-More-sofa2-300x225

از آنجایی که مبلمان اصلی ترین وسیله در نشیمن منزل است و حجم زیادی از فضای آن را اشغال می کند، رنگ آن تاثیر زیادی بر حال و هوا، دکوراسیون و عناصر دیگر موجود در این فضا می گذارد.

 

نکاتی برای انتخاب رنگ مبلمان

  • اولین چیزی که باید در نظر بگیرید ابعاد فضای مورد نظرتان است. برای مثال اگر اتاق شما کوچک است، بهتر است از رنگ های روشن مانند بژ، سفید یا قهوه ای مایل به زرد(دارچینی) استفاده کنید. این رنگ ها باعث می شوند فضا وسیع تر به نظر برسد.
  • اما اگر نشیمن منزلتان بزرگ است، می توانید رنگ های تیره تر، همچون قرمز، قهوه ای شکلاتی یا خاکستری سیر را به کار بگیرید. به این دلیل که مبل هایی با رنگ های تیره یا برجسته، در اتاق هایی که مساحت بالایی ندارند، بر فضا غلبه خواهند کرد و جلوه ی زیبایی که در فضای وسیع نمایشگاه دارند را در فضای منزل نخواهند داشت.
  • راهکاری دیگر برای اینکه بتوانید نشیمن منزلتان را بزرگتر و دلباز تر نشان دهید این است که رنگ مبل ها را نزدیک به رنگ دیوار انتخاب کنید.

 

 

  • هنگام انتخاب رنگ مبل، باید به رنگ کفپوش، فرش، دیوارها، پرده قرنیزها و سایر عناصر موجود در اتاق توجه کنید.

 

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارند هر چند وقت یک بار در دکوراسیون منزلشان تغییر ایجاد کنند، ما پارچه های تک رنگ و رنگ های خنثی(مثل بژ، خاکستری و کرم) را برای مبلمان به شما پیشنهاد می کنیم.

رنگ های خنثی همیشه به روز هستند و هم نشینی مناسبی با رنگ های دیگر دارند. در این حالت شما می توانید برای ایجاد تغییر یک رنگ خاص و جذاب را انتخاب کنید و تنها لوازم کم هزینه تر مثل روکش کوسن و آباژور، تابلوها، رومیزی، گلدان و عناصر تزئینی دیگر را عوض کنید.

 

 

فرزندان شما در چه دوره ی سنی ای هستند؟  آیا مهمانی های زیادی دارید؟ سبک مهمانی های شما و میانگین سنی مهمان هایتان چگونه است؟

با پاسخ به این سوالات می توانید ارزیابی کنید که احتمال کثیف شدن مبل هایتان چقدر است.

اگر به رنگ های روشن علاقه دارید اما نگران کثیف شدن مبل هایتان هستید، می توانید رنگ پارچه مبلتان را ازبین رنگ‌های چرک‌تابی مانند کاراملی یا فیلی انتخاب کنید.

همچنین اگر پارچه ی مبلمان شما طرح دارد باشد، در صورتی که لک شود لکه ها  فورا به چشم نمی آیند و لابه لای نقوش محو شوند. اما دقت داشته باشید پارچه های پر نقش در صورت به کار رفتن بیش از اندازه در فضای خانه به مرور زمان حس دلزدگی ایجاد می کنند.

همچنین می توانید در انتخاب جنس پارچه برای مبلتان به این مساله توجه کنید. اگر پارچه ی مبلتان از الیاف میکرو فیبر یا نانو یا پارچه های ضد لک دیگر تهیه شده باشد، سطح آن راحت تر تمیز می شود.

برای مثال در  میان پارچه‌های جدید، جنسی به نام «نانوسرتکس» وجود دارد که در برابر مواد شیمیایی و هرنوع مایعاتی از خود واکنش نشان نمی‌دهد و حتی می توان لکه‌های خون یا جوهر روی آن‌ را با یک دستمال خیس از بین برد.

 

اگر قصد دارید مبلمان و یا پارچه ی مبلمان منزلتان را تغییر دهید، یکی از راه ها برای اینکه مطمئن شوید رنگ مناسبی انتخاب کرده اید یا نه، این است که یک پارچه یا پتو به رنگی که انتخاب کرده اید پیدا کنید و آن را روی مبل بکشید. در این حالت می توانید تناسب رنگی که انتخاب کرده اید و میزان تیرگی یا روشنایی آن را با دکوراسیون منزلتان چک کنید.

دررنگ مبل خود را چگونه انتخاب کنم؟ چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *