بازار مبل جاجرود کجاست؟

بازار مبل جاجرود

بازار مبل جاجرود کجاست؟

تهران یک شهر بزرگ است بنابراین کاملا طبیعی است که در صنعت بزرگی چون مبلمان، بازارهای متنوعی در این شهر وجود داشته باشد. تا سالیان سال، انحصار بازار مبل تهران در منطقه یافت آباد خلاصه می شد. اما با روند افزایشی استفاده از مبلمان در دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی و نیاز مصرف کننده، بازارهای مبل دیگری نیز در تهران احداث شدند که یکی از مهمترین آنها بازار مبل جاجرود است.

بازار مبل جاجرود خاستگاه مبل های صادراتی

به جرأت می توان گفت یکی از بهترین بازارهای مبلمان کشور در حال حاضر، بازار مبل جاجرود است که به لحاظ کیفیت تولید و تنوع طرح و مدل، با بازار مبل قدیمی و شناخته شده یافت آباد رقابت می کند. بازار مبل جاجرود را با نام بازار مبل کمرد نیز می شناسیم. این بازار مبل متشکل از صدها تولیدی و نمایشگاه مبل در منطقه کمرد و جاجرود در بخش شرقی استان تهران است.

بازار مبل جاجرود

پیشینه تاریخی بازار مبل جاجرود

برای کسانی که با این منطقه آشنایی ندارند شاید جالب باشد که قدمت بازار مبل جاجرود بیش از 60 سال است. بازار مبل جاجرود و کمرد بهترین گزینه برای اهالی شرق تهران است، اگرچه در حال حاضر مبلمان این منطقه به اندازه ای شناخته شده است که از تمام ایران برای خرید مبل به جاجرود می آیند. این بازار تنها بازار مبل خارج از شهر تهران است که دارای بیشینه تاریخی است. با کیفیت ترین مبل های ساخت ایران نیز در این منطقه تولید شده  و به فروش می رسد.

در بازار مبل جاجرود برندهای مشهوری چون: مبل راثی، سام اکسون، الدورادو، مبل دوناریه، گالری مبل موندریان، مبل گروسی، مبلمان صبا و … حضور دارند که نشان از کیفیت و معتبر بودن این بازار دارد. بازار مبل جاجرود به سبب تولید مبلمان کلاسیک مدرن شناخته شده است و قدمت طولانی در تولید این دو سبک از مبلمان دارد با این وجود در نمایشگاه های بیشمار مبلمان در این منطقه می توانید انواع مدل های مبلمان را مشاهده کنید.

این منطقه ابتدا صنعتگران و هنرمندان تهرانی به تولید مبل در حاشیه رودخانه جاجرود پرداختند که به مرور این صنعت هویت بیشتری پیدا کرده و در کنار محیط کارگاهی و تولیدی یک محیط نمایشگاهی نیز ایجاد شد. توسعه بخش تولید و همچنین رشد نمایشگاه ها و فروشگاه ها در این منطقه سبب شد تا به امروز بیش از 150 نمایشگاه فعال مبلمان در این منطقه حضور داشته باشند و بازار مبل جاجرود یکی از بازارهای رسمی صنعت مبل در ایران باشد.

این بازار در منطقه صنعتی کمرد واقع شده است. کمرد در 15 کیلومتری تهران واقع شده و در مسیر تهران به آبعلی قرار دارد. اگر در این مسیر حرکت کنید در دو طرف جاده فروشگاه ها و نمایشگاه های مبلمان از جاجرود تا حوالی پردیس پراکنده شده اند. بازار مبل جاجرود در یک مسیر 5 کیلومتری متشکل از بیش از 300 فروشگاه و نمایشگاه با فروش انواع مبلمان واقع شده است.

پیشینه بازار مبل جاجرود

ساعات کار بازار مبل جاجرود

بازار مبل جاجرود یک بازار صنفی است که فعالیت مشخصی دارد اکثر فروشگاه ها و نمایشگاه های این منطقه از ساعت 9 صبح تا 9 شب مشغول به کار هستند. البته ممکن است که ساعات کار در تولیدی های مبل این منطقه متفاوت باشد. به طور مثال برخی از تولیدی ها در منطقه جاجرود به صورت 24 ساعته و در شیفت های مختلف حتی در روزهای تعطیل نیز مشغول به کار هستند. معمولا در تعطیلات رسمی و سراسری کشور اکثر فروشگاه های این منطقه بسته هستند.

کیفیت مبلمان در بازار جاجرود

همانطور که پیش تر اشاره کردیم تولید مبلمان در این منطقه یک بیشینه تاریخی بیش از 50 ساله دارد، همچنین بازار مبلمان جاجرود یک بازار معتبر و شناخته شده در صنایع مبل ایران است که این مسئله می تواند به دلیل کیفیت بالای تولید مبلمان در این منطقه تجاری باشد. از جمله مشخصه های مبلمان تولیدی در این منطقه می توان به کیفیت بسیار بالای چوب، پارچه های مرغوب و نفیس و رنگ با کیفیت و طراحی و مدل های به روز و مدرن اشاره کرد. بنابراین در مقایسه با بازارهایی چون چاردانگه یا حتی دلاوران می توان گفت که بازار مبل جاجرود از کیفیت به مراتب بهتری برخوردار است.

این به آن معنا نیست که مبلمان تولید شده در جاجرود گران هستند بلکه به دلیل کیفیت بالای متریال تولیدی نمی توان مبلمان های با کیفیت متوسط و ارزانی که در بازارهای یافت آباد یا چاردانگه و گاهی دلاوران وجود دارد را در بازار مبل جاجرود یافت.

بخش اعظمی از خریداران مبل در بازار جاجرود به دنبال کیفیت هستند و همین مسئله باعث شده است که همیشه مبلمان عرضه شده در این منطقه از جمله با کیفیت ترین مبل های ایران باشد و همین مسئله باعث خوشنامی و شهرت بازار مبل جاجرود شده است.

مسیر دسترسی به بازار مبل جاجرود

اگر قصد دارید با خودروی شخصی به بازار مبل جاجرود مراجعه کنید اتوبان های امام علی، صیاد و بابایی به سمت یاسینی و از آنجا به جاده قدیم جاجرود و آبعلی بهترین مسیر است. در 20 کیلومتری جاجرود به سمت آبعلی بازار مبل جاجرود کاملا مشخص است و نمایشگاه ها و فروشگاه های عرضه مبلمان در دو سوی اتوبان قرار گرفته اند.

حمل ونقل عمومی: اگر قصد دارید از وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو استفاده کنید باید از طریق خط 2 مترو وارد مسیر فرهنگسرا شوید و در این ایستگاه از مترو خارج شده و با تاکسی های پردیس یا دماوند از مسیر جاده قدیم به بازار مبل بروید.

مبل های تولیدی در بازار مبل جاجرود

همانند سایر بازار مبلمان در بازار مبل جاجرود نیز می توانید انواع مبلمان را در طرح ها و رنگ های مختلف مشاهده کنید. انواع مبل راحتی، مبلمان کلاسیک، استیل، نیمه کلاسیک، مبل ال، چستر و … متناسب با نیاز مشتریان و همچنین طرح های روز دنیا در تولیدی های مبلمان بازار جاجرود تولید و عرضه می شوند.

با این وجود میتوان گفت که عمده محصولات بازار مبل جاجرود را مبل های کلاسیک و استیل به خود اختصاص می دهند و بهترین و به روزترین مدل مبلمان استیل و کلاسیک را می توانید در این منطقه پیدا کنید. شاید به همین دلیل است که بازار مبل جاجرود را بازار گرانی می دانند. چرا که مبل های کلاسیک و استیل به دلیل منبت کاری روی چوب باید از چوب های بسیار با کیفیتی تولید شوند و مسلما چوب با کیفیت گران  خواهد بود.

قیمت مبل در بازار جاجرود

می دانیم که قیمت مبلمان به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که از جمله آنها می توان به مدل مبلمان، تعداد ست، کیفیت چوب، کیفیت پارچه، کیفیت رنگ و …اشاره کرد. بنابراین باید گفت که کیفیت مبلمان بازار جاجرود با توجه به متریال تولیدی و مدل های تولید شده مشخص می شوند. مبل های کلاسیک  و استیل با توجه به ویژگی هایی که دارند از قیمت بالاتری نیز برخوردار هستند، مبل های راحتی قیمت مناسب تری دارند. با این وجود باید گفت که ارزان ترین مبلمانی که در بازار جاجرود می توانید بیابید قیمتی در حدود 25 تا 30 میلیون تومان خواهد داشت و ممکن است در مدل های لوکس و کالاهایی با کیفیت عالی قیمت ها تا حدود 400 میلیون تومان نیز برسد. کیفیت مبلمان، چوب های به کار رفته و همچنین وجود برندهای معروف و معتبر سبب شده است که قیمت های این منطقه با توجه به کیفیت بسیار بالای کالاهای تولیدی مناسب باشد. محصولات رده لوکس مبل کلاسیک خوش ساخت و اصیل، دلیل اصلی معروفیت بازار مبل جاجرود است.

بازار جاجرود مهد منبت مبل ایران

پیشینه نجاری در بازار مبلمان جاجرود سبب شده است که منبت کاری در این منطقه با قدمت و اصالت بسیاری همراه باشد. به همین دلیل است که مبل های منبت کاری شده منطقه جاجرود بسیار شهرت دارند. منبت کاری های حرفه ای و تمیز در مبلمان های منطقه جاجرود سبب شده است که حتی کیفیت این مبلمان برای صادرات مناسب بوده و قابل رقابت با کالاهای خارجی از جمله مبلمان ترک باشد.

چرا بازار مبل جاجرود متمایز از سایر بازارها است

فقط کافی است که یک بار به منطقه جاجرود سفر کرده و به فروشگاه ها و تولیدی های مبلمان در این منطقه سری بزنید. کیفیت چوب های استفاده شده در تولیدات این منطقه، کیفیت عالی پارچه های مبلمان، دوخت با کیفیت و همچنین به روز بودن سبک طراحی و  مدل های مبلمان در این منطقه دلیل اصلی تمایز آن با سایر بازارهای مبل در تهران است. تولیدی های این منطقه همگی دارای سابقه و قدمت طولانی در زمینه تولید مبل هستند. همچنین نمایشگاه های مختلفی از برندهای معتبر تولید مبلمان داخلی در این منطقه حضور دارند که این خود می تواند باعث افزایش اعتبار بازار مبلمان جاجرود باشد.

اگر به بازار مبل جاجرود رفتید حتما به فروشگاه مبل سلامی در جاجرود به آدرس زیر سر بزنید همانطور که میدانید مبل سلامی برترین تولیدکننده مبلمان به سبک اروپایی در ایران است

آدرس : تهران ، جاجرود ، کمرد ، بعد از پلیس راه ، دومین دوربرگردان بسمت تهران ، پلاک 788

تلفن : 76262040-021

دربازار مبل جاجرود کجاست؟ چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 3.6 / 5. شمارش آرا: 21

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *