فرق سبک مبلمان انگلیسی با مبلمان ایتالیایی در چیست؟

تفاوت مبل انگلیسی و ایتالیایی

فرق سبک مبلمان انگلیسی با مبلمان ایتالیایی

مبلمان نقشی اساسی در طراحی داخلی یک منزل یا هر فضای داخلی دیگری دارد. طراحان داخلی برای اینکه سبک منحصر به فرد خود را در یک اتاق یا فضای خاص ایجاد کنند،

از مبلمان به عنوان اصلی­ترین عنصر یا استخوان بندی فضا استفاده می­کنند.

اغلب اوقات، سایر وسایل اتاق از مبلمان به عنوان کانون اصلی که بقیه اشیا در اطراف آن قرار گرفته اند، استفاده کرده که تا جلوه­ مورد نظر را برای فضای منزل یا محل کار شما ایجاد کنند.

از این لحاظ می­توان مبلمان را اصلی­ترین ابزار یک طراح داخلی دانست.

مهم­ترین چالش برای طراحان داخلی، برقراری تعادل بین زیبایی، سبک و کارایی در فضای داخلی است که این امر با انتخاب مبلمان مناسب محقق خواهد شد.

سبک ­های بسیار متنوعی برای طراحی فضاهای داخلی وجود دارند که انتخاب سبک مناسب با توجه به سلیقه، بودجه و اندازه و وسعت فضا انجام می­شود.

مبل انگلیسی یا فرانسوی
مبل انگلیسی یا فرانسوی

انتخاب اصلی سبک دکوراسیون، اما بین دو سبک مدرن و کلاسیک از اصلی­ترین انتخاب ­های طراح داخلی است. در سطرهای پیش رو قصد داریم با سبک مبلمان انگلیسی و سبک مبلمان ایتالیایی به عنوان دو سبک از مهم ­ترین سبک­های مبلمان کلاسیک و تفاوت بین این دو سبک بیشتر آشنا شویم.

اگر میخواهید درباره مبلمان ایتالیایی بیشتر بدانید روی همین متن کلیک کنید

سبک مبلمان کلاسیک و انواع آن

انتخاب سبک برای مبلمان از اساسی­ ترین انتخاب ­ها برای شروع طراحی داخلی منازل یا هر فضای داخلی دیگری است.

یکی از سبک ­هایی که  از گذشته تا به امروز همیشه مورد توجه بوده سبک مبلمان کلاسیک است.

در توصیف سبک مبلمان کلاسیک می­توان گفت این مدل از سبک مبلمان تلفیقی از اصالت، سادگی، ظرافت و کارایی است.

این سبک شامل طرح ­های ریشه­ دار و با سابقه مبلمان از قرن 17 تا 19 میلادی اروپاست که به دلیل کارایی و زیبایی منحصر به فردش هیچ گاه از مد نمی ­افتد و قدیمی نمی­ شود.

سبک مبلمان کلاسیک مناسب چه منازلی است؟

این سبک بیشتر مناسب منازل و فضاهای داخلی با اندازه متوسط و بزرگ  بوده و به دلیل اصالت ساخت و استفاده از متریال و مواد اولیه مرغوب تا سالیان طولانی قابل استفاده خواهد بود.

مبلمان کلاسیک تا قبل از رنسانس، بیشتر مخصوص اشراف و خانواده­های سلطنتی اروپا بود و نام و سبک این مدل­ها نیز امروزه با نام پادشاهان و فرمانروایان آن زمان شناخته می­شود.

اما مبلمانی که ما امروزه به نام مبلمان کلاسیک می­شناسیم بعد از دوره رنسانس به تدریج وارد خانه­های مردم عادی نیز شد. سبکی که ما در ایران به نام مبلمان کلاسیک می­شناسیم، تلفیقی از سبک روکوکو و  سبک باروک در طراحی داخلی است.

جلو مبلی کلاسیک
جلو مبلی کلاسیک

پیشگامان ساخت مبلمان کلاسیک امروزی که امروزه از آن در طراحی داخلی استفاده می­شود کشورهای فرانسه، انگلستان و ایتالیا هستند.

سبک­ های مبلمان انگلیسی و مبلمان ایتالیایی از مهم­ترین و ریشه­ دارترین و قدیمی­ ترین سبک­ های مبلمان کلاسیک در جهان است که هنوز طرفداران خاص خود را دارند.

سبک مبلمان انگلیسی:

مبل کلاسیک سویا
مبل سویا با پارچه طرح دار

سبک مبلمان انگلیسی از گذشته­ های دور تا طرح­ های امروزی تغیر تحولات زیادی داشته است.

از سبک­ های پرتجمل و پر از جزئیات گذشته تا طرح­های راحت و گرم و مینیمال امروزی، سبک مبلمان انگلیسی همیشه کارا و راحت و زیبا بوده است.

در تاریخ انگلیس، پادشاه نه تنها نماد ملت و رئیس دولت،  بلکه صاحب اختیاری مقتدر در تعریف همه استانداردها بود. پادشاهان انگلیسی استانداردهای یک زندگی شیک انگلیسی را تعیین می­کردند که این موضوع درباره همه چیز از جمله مدل و سبک مبلمان نیز گسترش می­یافت.

 

در طول تاریخ انگلیس، مبلمان توسط سلطنت­هایی که از آنها استفاده می­کردند، دسته بندی می­شد. این واقعیت هم برای راحتی شخصی و هم برای نشان دادن شخصیت دوره سلطنت آنها بوده است.  مبلمان انگلیسی در قرن­های 17 تا 19 میلادی، از چوب مرغوب ساخته و با منبت و کنده­کاری­های بسیاز ظریف و سنگین تزیین می­شد.

مبل چنزا
مبل چنزا

 

به طور مثال در دوران ملکه ویکتوریا  که 63 سال سلطنت کرد، انقلاب صنعتی به تولیدکنندگان مبلمان امکان تولید مبلمان برای طبقه متوسط و ​​رو به رشد را داد که توسط ملکه حمایت می­شد.

فرق سبک مبلمان انگلیسی با مبلمان ایتالیایی:

مبلمان دوران ویکتوریا اغلب سنگین و بزرگ بودند. سبک های الهام بخش طراحان ویکتوریایی شامل الیزابت، روکوکو، نئوکلاسیک و … است.

انگلیسی­ ها به طور کلی مردمان سنت­گرا و محافظه ­کاری هستند و سنت­ ها و شیوه استفاده از مبلمان را از نسلی به نسل دیگر منتقل می­کنند.  جنس این سبک از مبلمان معمولا از چوب بلوط و راش بوده که دارای چوبی متراکم و محکم است. دوام زیاد این سبک باعث می­شود با خرید مبلمان انگلیسی، تا چند نسل آینده بتوانید از این مبلمان استفاده نمایید.

سبک مبلمان انگلیسی ترکیبی از سبک رسمی و غیر رسمی طراحی داخلی بوده و در نمونه­ هایی از آن به زرق و برق و جزئیات سبک سلطنتی یا کاتیجی نزدیک شده و در نمونه­ های مدرن­ تر راحت و کاربردی است.

این سبک به دلیل شرایط جغرافیایی و آب و هوای سرد و بارانی انگلستان همواره به دنبال ایجاد فضایی دنج و گرم و راحت در فضای داخلی ساختمان است. برخی از ویژگی­های این سبک از مبلمان به طور خلاصه عبارتند از:

  • ایجاد حس گرما در فضا با استفاده از رنگ­های گرم برای ایجاد حس گرما و امنیت
  • استفاده از نشیمن وسیع برای راحتی بیشتر
  • استفاده از دسته­های کوتاه و راحت
  • به طور کلی از پشتی­های بلند برای بیشتر مدل­های مبلمان انگلیسی استفاده می­شود.
  • استفاده از پایه مبل­های خراطی شده در عین سادگی بخش­های دیگر

مبل انگلیسی و تاریخچه آن:

در تاریخ انگلیس، پادشاه نه تنها نماد ملت و رئیس دولت،  بلکه صاحب اختیاری مقتدر در تعریف همه استانداردها بود.

پادشاهان انگلیسی استانداردهای یک زندگی شیک انگلیسی را تعیین می­کردند که این موضوع درباره همه چیز از جمله مدل و سبک مبلمان نیز گسترش می­یافت.

در طول تاریخ انگلیس، مبلمان توسط سلطنت­ هایی که از آنها استفاده می­کردند، دسته بندی می­شد. این واقعیت هم برای راحتی شخصی و هم برای نشان دادن شخصیت دوره سلطنت آنها بوده است.

مبل چنزا
مبل چنزا
 مبلمان انگلیسی در قرن­های 17 تا 19 میلادی، از چوب مرغوب ساخته و با منبت و کنده­کاری­های بسیاز ظریف و سنگین تزیین می­شد.

به طور مثال در دوران ملکه ویکتوریا  که 63 سال سلطنت کرد، انقلاب صنعتی به تولیدکنندگان مبلمان امکان تولید مبلمان برای طبقه متوسط و ​​رو به رشد را داد که توسط ملکه حمایت می­شد.

مبلمان دوران ویکتوریا اغلب سنگین و بزرگ بودند. سبک های الهام بخش طراحان ویکتوریایی شامل الیزابت، روکوکو، نئوکلاسیک و … است.

مبل چستر انگلیسی تلفیق مبل کلاسیک و مدرن

مبل مدرن آلبرو

یکی از زیباترین مبل­ های کلاسیک انگلیسی که به تازگی دوباره برای طراحی فضاهای داخلی مورد توجه قرار گرفته است، مبل چستر است.

 

اگر به تاریخچه مبلمان نگاه بیندازید، مبلمان معمولاً پس از مدتی که مد شده ­اند، دیگر قابل استفاده نیستند، اما مبل چستر به دلیل ویژگی ­های منحصر به فرد در دکوراسیون، هیچ گاه از مد نمی افتد.

به گفته مورخان در اواسط قرن 17 لردی از شهر چسترفیلد، یک مبلمان را سفارش داد که بتواند بدون اینکه کت و شلوارش چروک شود روی آن راحت بنشیند.

تولد مبل چستر:

این سرآغازی برای تولد این مبل بود. فنر سیم پیچ در اواسط  قرن 18 اختراع شد و باعث راحتی همه انواع مبل از جمله مبل چستر، نسبت به قبل شد. مبلمان چسترفیلد به طور معمول با چرم و مخمل پوشانده می شدند تا با محیط بزرگ خود مطابقت داشته باشند.

مبل چستر که تلفیقی از از تجمل و راحتی بود  به سرعت در خانه­ ها، محل­ های کار و باشگاه­ های اشراف انگلستان تبدیل به جز اصلی دکوراسیون شد.

مبل چستر:

مبل چسترفیلد یکی از محبوب­ترین و شناخته شده ­ترین طرح های مبل امروزی است. این مبل ویژگی­های منحصر به فردی در طراحی ظاهری دارد که آن را از بقیه مبلمان متمایز می­کند.

به زبان ساده، مبل چسترفیلد یک کاناپه بزرگ با دسته­ های گرد  است که ارتفاع پشتی آن با ارتفاع دسته­ ها برابر است.

یک مبل چسترفیلد اصیل به صورت یکپارچه با چرم تیره یا پارچه ­های راحت دیگر مانند مخمل روکش شده است. در همه قسمت­ های این مبل از  دکمه­ هایی برای ایجاد فرورفتگی یا  لمسه­ کاری روی مبل، استفاده شده است.

این مدل از مبلمان در طرح­ های بسیار متنوع از مبلمان کلاسیک تا بسیار مدرن ساخته می­شود تا پاسخگوی همه نیازها باشد.

در ساخت مبل چستر اندازه کاناپه و صندلی­ ها و همچنین فرم صندل ­های تکی نیز مطابق با نیاز مشتریان متغیر است.

استفاده از کوسن­ های زیبا با طرح­های متناسب می­تواند به زیبایی و راحتی این مبل بیفزاید. خرید مبلمان انگلیسی، سادگی و راحتی همراه با دوام و تجمل را برای دکوراسیون منزل به همراه دارد.

سبک مبلمان ایتالیایی:

مبل ارکیده
مبل زیبا و لوکس ارکیده

سبک مبلمان ایتالیایی در همه جهان به عنوان یک سبک لاکچری، اصیل و با کیفیت بسیار بالا شناخته می­ شود.

اگر به دنبال کیفیت، اصالت و زرق و برق در دکوراسیون هستید، به دنبال خرید مبلمان ایتالیایی بروید.

هنر طراحی این مبلمان برگرفته از هنرهای تجسمی یونان و روم باستان است. طرح­ ها و کنده ­کاری های مبلمان ایتالیایی یادآور شکوه و ظرافت مجسمه­ ها سرستون­ ها و قرنیزهای کاخ­های روم باستان است.

تا پیش از رنسانس طرح­های مبلمان ایتالیایی بسیار بزرگ و سنگین و البته تجملاتی بود اما در طول قرن 14 و 15 میلادی رفته رفته به سمت ظرافت و سبک­تر شدن پیش رفت.

طراحی مبل ایتالیایی :

طراحی مبلمان ایتالیایی از زمان رنسانس تا عصر مدرن از ظرافت کلاسیک، به پرشوری باروک تا به راحتی معاصر و سرانجام به مینیمالیسم مدرن  تکامل یافته است.

مبلمان کلاسیک ایتالیایی ظاهری بسیار مجلل دارند.  در این سبک مبلمان از خطوط منحنی، متریال بسیار با کیفیت، منبت و کنده­کاری­های پیچیده وظریف استفاده می­شود.

قطعاتی از قبیل میزهای ناهارخوری، تخت و مبل ظاهری بزرگتر از حد معمول دارند و می­توانند بزرگ و سنگین باشند. یک مبل و صندلی تزئین شده به سبک ایتالیایی به نقطه کانونی یک اتاق ساده با تعداد کمی از وسایل دیگر تبدیل می­شود.

البته اگر قصد خرید مبلمان ایتالیایی را دارید باید در طراحی دکوراسیون مطابق این سبک دقت بسیاری داشته باشید. ویژگی­های این سبک مبلمان عبارتند از:

ویژگی های مبل ایتالیایی:

  • آزادی در طراحی اولین ویژگی این سبک از مبلمان است. سبک مبلمان ایتالیایی به طراح اجازه خلاقیت و با آفرینی طرح­های جدید متناسب با نیاز مصرف کننده را می­دهد.
  • ظرافت، اصالت، سنگینی و زیبایی خیره کننده، ویژگی­های اصلی این سبک از مبلمان است.
  • تقارن و تناسب در این سبک در حد اعلای خود رعایت می­شود.
  • به طور کلی این سبک از مبلمان با جزئیات زیاد و با استفاده از مواد ارزشمند تهیه می­شود. بعضی اوقات در طراحی­های این سبک از سنگ مرمر و سرامیک و گاهی آب طلا یا ورق طلا برای شکوه و لوکس بودن بیشتر نیز استفاده می­شود.
  • به دلیل جزئیات زیاد سعی می­شود در این سبک از رنگ­های خنثی استفاده شود
  • منبت ­ها و جزئیات کنده کاری شده روی چوب بسیار پیچده و پرکار و خیره کننده است
  • برای ساخت این سبک مبلمان از چوب راش و بلوط و متریال با کیفیت استفاده می­ شود.
  • پارچه­ های استفاده شده برای این سبک از مبلمان معمولا پرزرق و برق و نفیس انتخاب می­ شود.

خرید مبلمان ایتالیایی مستلزم داشتن دیگر ملزومات سبک دکوراسیون کلاسیک است.

باید در انتخاب مدل فرش و پرده و دیگر وسایل مطابق با سبک کلاسیک کاملا دقیق باشید زیرا این سبک مبلمان در یک دکوراسیون شلوغ جلوه زیبایی نخواهد داشت.

یک دست مبلمان از این سبک در یک دکوراسیون کلاسیک خلوت و لوکس جلوه شاهانه­ای به منزل شما خواهد بخشید.

درفرق سبک مبلمان انگلیسی با مبلمان ایتالیایی در چیست؟ چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 3.3 / 5. شمارش آرا: 3

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *