راهنمای انتخاب پرده مناسب

51SkCXFd1DL-300x300
پرده ها نقش مهمی در دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی دارد اما بازهم بسیاری از ما آنها را نادیده گرفته یا به اندازه کافی به آنها توجه نمی کنیم. در این بین انتخاب مدل پرده پذیرایی مدرن و کلاسیک نسبت به پرده اتاق خواب یا آشپزخانه اهمیت بیشتری دارد و باید دقت زیادی در انتخاب نوع، شکل، رنگ و قد و اندازه پارچه آن داشته باشید.
وقتی در مورد دکوراسیون خانه جدید یا حتی خانه رویاهایمان تصویر سازی می کنیم از آنجایی که دوست داریم همه چیزش کامل باشد، از مبلمان و کفپوش گرفته تا رنگ و مدل کاشی آشپزخانه را از جلوی ذهنمان می گذرانیم اما توجه کمتری به پرده ها می کنیم.
شاید یکی از دلایل کم توجهی به پرده ها، روی کار آمدن پوشش های جدید برای پنجره ها یا حتی قیمت گران آنها باشد اما پرده ها تاثیر بسیار زیادی بروی زیبایی و ارتقاء کلاس دکوراسیون خانه می گذارند و کاملا ارزش هزینه زیادی که برای آنها می پردازید را دارند. بنابراین پرده ها نباید آخر از همه انتخاب شوند یا فقط صرف اینکه پوششی برای پنجره وجود داشته باشد آنها را نصب کنید.

 


اگر پرده اشتباه انتخاب شود چه برای اتاق خواب و چه برای اتاق نشیمن و پذیرایی، هر چه برای زیبایی دکوراسیون اتاق رشته بودید پنبه خواهد شد!

 


سبک پرده

برای انتخاب پرده باید به سبک ، مدل و طراحی آن دقت شود، شما با انتخاب پرده مناسب می توانید حتی نقص های پنجره خود را بپوشانید.

رنگ پرده

رنگی که برای پرده های یک منزل استفاده شده است نشانگر حالات روحی و احساسات افراد آن خانه است زیرا میزان نور هر قسمت از خانه بیشتر بوسیله پرده ها کنترل می شود. زیرا نور پردازی بخش بسیار مهمی از دکوراسیون را تشکیل می دهد.
بهتر است برای آرامش بیشتر و حفظ حریم خصوصی در اتاق های خواب از پرده های ضخیم تر با رنگ های تیره تر استفاده شود.

پرده بدون حلقه

معمولا در انتخاب پرده های اتاق خواب از پرده هایی استفاده میشود که بدوم حلقه بروی میله ی بالای پنجره نصب بطور ثابت نصب می شوند.

درراهنمای انتخاب پرده مناسب چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *