چیدمان مبلمان کلاسیک در خانه های کوچک

مبل سلطنتی شزلون

چگونه مبلمان کلاسیک خود را در آپارتمان یا خانه کوچک خود بچینیم؟

آیا منظور از مبلمان کلاسیک همان مبلمان سنتی و قدیمی است؟ در این مقاله به نحوه چیدمان مبل های کلاسیک در خانه های کوچک ، رنگ پارچه و انواع ست های مبلمان کلاسیک نیز خواهیم پرداخت.

نحوه چیدمان مبلمان کلاسیک در خانه های کوچک

پذیرایی هر خانه از مهم ترین قسمت های یک خانه است که می تواند سبک دکوراسیون خانه را مشخص کند. به همین دلیل حساسیت بالایی برای نحوه چیدمان مبلمان کلاسیک در خانه های کوچک و دیزاین این قسمت وجود دارد. زیرا کاملا بیانگر سبک خانه و سلیقه صاحب خانه می باشد.

چیدمان مبل های کلاسیک در خانه هایی با فضای کوچک

کلاسیک یا همان classicus که ریشه ای لاتین دارد و به معنی درجه اول می باشد. معمولا با شنیدن واژه کلاسیک اولین چیزی که به ذهن همه می آید قدیمی بودن این نوع مبلمان است. در حالی که مبل کلاسیک برگرفته از ریشه های اصیل هنری و تاریخی است.

سبک کلاسیک دارای شکوه و عظمت خاصی می باشد. آن ها بر روی فضا و خطوط منحنی ایجاده شده تمرکز می کند. این سبک با داشتن ریزه کاری های ظریف و طراحی خاص خود جزو محبوب ترین سبک ها شناخته شده است.

نحوه صحیح چیدمان مبل استیل

این نوع مبل عموما الهام گرفته از تاریخ و گذشته است به همین دلیل کلاسیک نامیده می شود. مبل های کلاسیک برگرفته از طرح های سنتی با قدمت بسیار زیادی هستند.

ریشه مبل های کلاسیک

طراحی و مدل این مبلمان ریشه در کشورهای اروپایی دارد. می توان گفت اولین طراح و دیزاینرهای این مدل مبلمان افرادی اروپایی بودند. هویت مبلمان کلاسیک برگرفته از نمادهای تاریخی است. قابل ذکر است که این نوع مبلمان در کشورهای عربی ، خاورمیانه و شرقی را بیشتر می توان دید.

ریشه مبل های کلاسیک

ظاهر مبل های کلاسیک

مبل های کلاسیک دارای ظرافت و هنر خاصی هستند. فرم کلی بدنه، رنگ و نوع پارچه ، رنگ و نوع چوب استفاده شده و حتی نقش و نگارهای آن نیز باید در مبلمان کلاسیک به دقت و با وسواس زیادی انتخاب شود. به همین دلیل است که استفاده از مبل کلاسیک باعث تغییر چشمگیری در فضای سالن خانه شما خواهد شد.

چیدمان مبلمان کلاسیک در خانه های کوچک

ظاهر مبل های کلاسیک

نوع چوب استفاده شده

برای ساخت مبل های کلاسیک از انواع چوب های طبیعی و مصنوعی استفاده می شود. از چوب هایی مانند چوب درخت گیلاس ، بلوط و همچنین چوب ماهون نیز استفاده می شود اما عمده ترین نوع چوبی که در مبلمان کلاسیک به کار می رود چوب راش است. چوب راش علاوه بر گرم کردن دکوراسیون باعث می شود فضای منزل اتان جذاب تر و زیباتر دیده شود.

نوع چوب استفاده شدهرنگ چوب استفاده شده نیز معمولا گردویی ، طلایی و یا سفید است. زیبایی دو چندان این مبلمان ناشی از منبت کاری های ظریف و هنرمندانه است. البته امروزه این منبت کاری ها با استفاده از دستگاه هایی مانند CNC انجام می شود.

درباره سبک مبلمان نئوکلاسیک چه میدانید؟

رنگ پارچه مناسب برای مبل های کلاسیک

مبل های کلاسیک اغلب شامل پارچه های مخملی و یا ابریشمی هستند. بنابراین رنگ های قهوه ای ، زرشکی ، بژ ، سبز مخملی و آبی تیره از زیباترین رنگ های برای این مبلمان هستند.

رنگ پارچه مناسب برای مبل های کلاسیکاما برای هر چه زیباتر و هماهنگ تر شدن دکوراسیون منزل اتان باید میان رنگ مبل و دیگر اجزا نیز دقت کنید. عموما رنگ مبل ها باید با رنگ فرش ، رنگ پرده و رنگ دیوار ها همخوانی داشته باشد.

فضای مناسب برای مبل های کلاسیک

مبل کلاسیک یا سلطنتی با قدمت بالایی که دارد اما امروزه نیز طرفداران بسیاری برای خود دارد. معمولا این نوع از مبلمان مناسب خانه هایی با سالن پذیرایی بزرگ و مجلل است. از طرفی افرادی هم هستند که با وجود خانه و فضای کوچک تمایل به استفاده از این نوع مبلمان دارند.

برای منازل کوچک بهتر است از نمونه های کوچک تر و ظریف مبل های کلاسیک استفاده کرد.

فضای مناسب برای مبل های کلاسیک

ست های هفت نفره و نه نفره مبل های کلاسیک

مبل های کلاسیک معمولا در ست های هفت نفره و یا نه نفره عرضه می شود. یعنی ست های نه نفره دارای دو صندلی میزبان بیشتر نسبت به ست های هفت نفره هستند.

ست های هفت نفره و نه نفره مبل های کلاسیکمبل های کلاسیک نه نفره دارای یک مبل سه نفره ، یک مبل دو نفره و دو عدد مبل بزرگ تک نفره هستند. به انضمام دو عدد صندلی مهمان می باشند. البته می توانید بسته به نیاز فضا این مبل ها را اضافه و یا کم کنید.

چیدمان مبل های کلاسیک در فضای خانه های کوچک

کاملا بدیهی است که در صورت داشتن فضای کافی و بزرگ به راحتی می توان مبل ها را جا به جا کرد. اما اگر قرار باشد این ست ها را در منزل های کوچک استفاده کنید احتمالا دچار کلافگی شوید. بنابراین با ما باشید تا بتوانید آن ها را در فضای کوچک خود به زیبایی استفاده کنید.

دقت داشته باشید در چیدمان این مبل ها حتما باید به فاصله میان تکه های مختلف مبلمان توجه داشته باشید. هوشیار باشید که فاصله میان آن ها باید نه کم و چسبیده ، و نه زیاد و دور از هم باشد. همین طور باید میز عسلی ها و میز جلو مبلی را کاملا هماهنگ با تکه های مبل در کنار و یا مقابل آن ها قرار دهید.

چیدمان مبل های کلاسیک در خانه های کوچک

اگر فضای کافی ندارید بهتر است سراغ مبل های هفت نفره کلاسیک بروید. حتی اگر باز هم فضای کمی دارید و علاقمند به این سبک از مبلمان هستید می توانید سراغ نیم ست های کلاسیک بروید.

چیدمان مبل های کلاسیک در خانه های کوچکدر هر حال توجه داشته باشید آرامش و نظم در پذیرایی که قلب خانه است از هر موضوعی مهم تر می باشد.

چیدمان مرحله به مرحله مبل های کلاسیک

در چیدمان این نوع مبلمان دقت کنید که به صورت دور تا دور و ردیفی در اطراف منزل قرار نگیرند.

ابتدا فرش خود را در وسط سال پذیرایی پهن کنید. سپس مبل سه نفره کلاسیک را در قسمت بالایی منزل قرار دهید. حالا مبل دو نفره را رو به روی آن مبل سه نفره بگذارید. در این مرحله وقت آن است که میان مبل سه نفره و مبل دو نفره را با مبل های تک نفره پر کنید. اگر ست نه نفره کلاسیک تهیه کرده اید که حالا دو صندلی مهمان  دارید که باید آن ها را نیز میان مبل های سه نفره ، دو نفره و تک نفره ها به صورت متقارن جا دهید.

چیدمان مرحله به مرحله مبل های کلاسیکاگر هم ست هفت نفره تهیه کرده باشید که این قسمت برای شما حذف می شود. و در نهایت باید میز عسلی ها را میان مبل های تک نفره و صندلی های مهمان جا بدهید.

درچیدمان مبلمان کلاسیک در خانه های کوچک چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 3 / 5. شمارش آرا: 2

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *