تاثیر معجزه آسای گیاهان در دکوراسیون

-گوشه-های-دیوار-2-1-1-214x300

گیاه در دکوراسیون خانه نماد جریان داشتن زندگی در آن خانه است. قرار دادن گل و گیاهی در فضای خانه که به یمن موهبت نیروی حیاتبخش خود در حال رشد و نمو هستند، تاکیدی است بر روحیه بالندگی، سرزندگی و شکوفا بودن. اگر علاقمند به استفاده از گل و گیاه در دکوراسیون منزل خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

گیاه نماد سرزندگی در دکوراسیون

حتما تا به حال دقت کرده‌اید که در خانه‌هایی که در دکوراسیون آن‌ها از گیاهان تزیینی و آپارتمانی استفاده می‌شود، حسی متفاوت جریان دارد. احساس سرزندگی، امید و نزدیکی به طبیعت. داشتن گیاه در دکوراسیون خانه نه تنها باعث زیبایی آن خانه می‌شود، بلکه باعث سلامت فضا و اتمسفر منزل، هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی می‌شود. از نظر مادی که مشخص است؛ گیاهان دی اکسید کربن را جذب می‌کنند و اکسیژن به ما پس می‌دهند. به همین خاطر همیشه هوایی تازه و فرح‌بخش در فضای خانه جریان خواهد داشت.

از طرفی، داشتن چند گلدان در خانه، و نگهداری از آن‌ها باعث افزایش احساس مسئولیت پذیری در میان افراد آن خانه خواهد شد. زیرا اعضای خانه، درحال مراقبت از موجوداتی زیبا و در عین حال ناتوان هستند و بقای این موجودات دوست داشتنی، یعنی گیاهان، در دستان شما خواهد بود. و کمتر کسی وجود دارد که اجازه بدهد به خاطر بی‌مسئولیتی خودش، جان یک موجود زنده تلف شود. همچنین در علم روانشناسی، برای اینکه کودکان را مسئولیت پذیر بار بیاوریم، توصیه شده است که به هر کدام از فرزندان دو یا سه گلدان بدهیم و مسئولیت نگهداری از آن‌ها را بر دوش کودک بگذاریم تا بتواند احساس مسئولیت پذیری را از همان عنفوان کودکی تجربه کند.

احتمالا شما هم در خانه خود با حداقل با یک گوشه خالی روبرو هستید و نمی دانید چگونه آنرا تزیین کنید. خوب راه حل تزیین چنین مکان هایی خیلی ساده تر از چیزی است که فکر می کنید.

استفاده از یک گلدان چشم نواز

کافی است یک گلدان زمینی مناسب تهیه کنید. این گلدان ها در اندازه ها و شکل های بسیار متفاوتی طراحی می شوند و انتخاب و خرید آنها در بازار نیز کاری ساده و بدون دردسر است. همینکه گلدان را در گوشه خالی دیوار قرار بدهید متوجه تاثیر شگرف آن خواهید شد.

نیازی نیست حتما گلدان تان ظاهری شفاف و شیشه ای داشته باشد. مدل های سرامیکی و چینی با رنگ یکدست هم برای تزیین دکوراسیون خیلی خوب جواب می دهند.

نگهداری انواع کاکتوس در یک گلدان نیز ایده بسیار جالب و دیدنی است.

و اگر به این گلدان های شیک شکسته علاقه مند هستید از این روش استفاده کنید.

ابتدا گلدان را خیس کرده و با استفاده از مته به آن شکل دهید سپس با یک چکش آن را بشکنید. در آخر گلدان را با خاک مزرعه پر کنید.

نکته:

در حین انجام این کار از عینک ایمنی استفاده کنید.

درتاثیر معجزه آسای گیاهان در دکوراسیون چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *