آشپزخانه ، قلب خانه

آشپزخانه قلب خانه است و معمولا بیشترین زمان خانم های خانه دارد یا آقایون خانه دار در آنجا سپری میشود.

دکوراسیون آشپزخانه اگر زیبا و با علم خاص خود طراحی شود محیط آشپزخانه به یک فضای بسیار خوشایند تبدیل خواهد شد و این موضوع باعث افزایش انرژی و روحیه مثبت شده که روانشناسان نیز ثابت کرده اند که حتی میتواند به طعم غذا نیز تاثیر مثبت بگذارد.

چرا که کار کردن در محیطی دلنشین و آرامبخش باعث میشود تا فرد کار مورد نظر را با عشق انجام داده و از آن کار لذت ببرد و بدیهی است که غذایی که با عشق و لذت پخته شود طعم بهتری خواهد داشت.

 


شاید جالب باشد اگر بدانید  تحقیقات صورت گرفته توسط دانشندان با مقایسه دکوراسیون آشپزخانه منزل افراد خوش اندام و بدون اضافه وزن با آشپزخانه افرادی که به چاقی مبتلا هستند نشان داده است که دکوراسیون داخلی آشپزخانه این دو گروه از قواعد کاملا مشخصی پیروی می کند. بنابراین باید در دکوراسیون آشپزخانه و چیدمان قسمت های مختلف آن تغییرات جدی صورت بدهید تا اندام و زندگی سالم تری داشته باشید.


 

قوانین علم فنگ شویی در آشپزخانه

  • توجه داشته باشید که متخصصان علم فنگ شویی معتقدند در صورتی که محیط آشپزخانه به هم ریخته و نامرتب باشد، انرژی‌ها شدیدا کاهش می‌یابد. در مقابل، برای تحریک جریان پایدار انرژی، آشپزخانه باید تمیز، مرتب و به دور از انباشتگی بوده و دارای فضای زیاد و نظم و سیستم ذخیره‌سازی خوبی باشد.
  • آشپزخانه نبض خانه را کنترل می‌کند. اگر این اتاق مشخصات بارزی چون سادگی داشته باشد، این خصوصیات در هنگام تهیه غذا و نحوه پخت بر ساکنین خانه تاثیر مثبتی خواهد گذاشت، همچنین وسایل آشپزخانه را مرتب تمیز کنید، به ویژه آشپزخانه‌هایی که قفسه‌های باز دارند. مرتب بودن آشپزخانه نه تنها باعث آرامش آشپز می‌شود بلکه به او ایده می‌دهد تا غذاهای خوشمزه درست کند، توجه کنید علی‌رغم نظم و ترتیب جذاب بهتر است چاقوهای تیز در معرض دید نباشد.
  • بهتر است در مکانی راحت و به دور از شتاب غذا بخورید. نگذارید تصاویر تحریک‌کننده روی دیوارها، یا انباشتگی و آشفتگی روی میز شما را خیلی گیج کند. هر چه اشیا و مواد، طبیعی‌تر باشند، فضا راحت‌تر و آسوده‌تر خواهد بود و به طور اطمینان در تهیه غذا و هم صرف آن تاثیر می‌گذارد. میز و صندلی غذاخوری چوبی به نوع شیشه‌ای، فلزی یا سنگی ارجحیت دارد و وسایل دست‌ساز و یا بافته شده به مقدار زیادی بر اعتبار اتاق‌هایی که دارای تجهیزات مدرن هستند، می‌افزاید و زمختی آن را ملایم‌تر و بهتر می‌کند.
  • وجود ساعت در آشپزخانه یا محل غذاخوری محیط آرام‌بخش و بدون شتاب به وجود نمی‌آورد.
  • یک میز گرد یا هشت گوش، سبب ایجاد فضایی دوستانه و گفتگویی صمیمانه می‌شود.
  • صندلی‌های دسته‌دار منحنی، راحتی و آسایش می‌آورند که این از عوامل مهم در هنگام غذاخوردن است.

 

داشتن آشپزخانه مرتب هزینه ای ندارد!

به دلیل گران بودن زمین و یا به دلایل مختلف اپارتمان ها و بیشتر خانه های ویلایی را کوچک میسازند و به دلیل کوچک بودن کل خانه فضای کوچکی را برای آشپزخانه در نظر میگیرند و این به یک مشکل برای کسانی که به فکر زیبایی دکوراسیون داخل خانه ی خود هستند شده است کسانی که آشپزخانه های کوچکی دارند فکر میکنند انها نمیتوانند یک اشپزخانه زیبا و مرتب داشته باشند اما این یک فکر اشتباه است.

شما نیز میتوانید اشپزخانه زیبا داشته باشید ، فقط کافی است سعی کنید وسایل هایی که وجود ان در اشپزخانه لازم و ضروری نیست را حذف کنید و بیشتر وسایل هایی که مورد نیاز شما است را در اشپزخانه نگه دارید و سعی کنید از کابینت ها ویا میز غذاخوری های کم جا و یا تاشو استفاده کنید.

درآشپزخانه ، قلب خانه چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *