استفاده از دستگاه CNC در تولید مبلمان  

سی ان سی مبلمان

استفاده از دستگاه CNC در تولید مبلمان  

در این مقاله راجع به استفاده از دستگاه CNC در تولید مبلمان ، انواع برش آن ها ، و سه مدل از این نوع دستگاه ها می خوانیم.

با ما همراه باشید تا بتوانید برای کارگاه تان بهترین دستگاه سی ان سی مناسب را انتخاب کنید :

در مقاله پیشین به بررسی کامل مبل های کلاسیک و سبک آن ها پرداختیم. در این مقاله نیز به بررسی دستگاه های به کار رفته در این سبک خواهیم پرداخت. مبلمان کلاسیک از لوکس ترین مبل های موجود است.

استفاده از دستگاه CNC

اگر به بخش‌های مختلف صنعتی نگاهی بندازیم متوجه خواهیم شد که تکنولوژی کنترل عددی کامپیوتری یا وفور استفاده شده است و بسیاری از صنایع، دقت، صحت و سرعت عمل خود را مدیون این دستگاه‌ها هستند. دستگاه های CNC می توانند نقش های مختلفی ایفا کنند. از این دستگاه ها در صنایع تولیدی ، مونتاژ ، برش ، منبت کاری و مواردی از این دست استفاده می شود.

دستگاه CNC چیست ؟

یکی از مواردی که احتمالاً در صنعت بسیار با آن مواجه می‌شوید ، کاربرد دستگاه CNC  در نجاری و در نتیجه آن تولید مصنوعات چوبی است. اگرچه به کارگیری دستگاه سی ان سی فلزات در بسیاری از حوزه‌ها نیز جزو دستگاه های ضروری شده است. اما هنوز هم این دستگاه ها محبوب ترین انتخاب برای تولید سرویس مبلمان و منبت کاری روی قطعات چوبی هستند. به همین دلیل حتی دستگاه سی ان سی چوب رومیزی و دستگاه سی ان سی چوب کوچک هم طرفدار دارند.

دستگاه CNC در تولید مبلمان

استفاده از سی ان سی

از پردرآمدترین حوزه هایی که امکان استفاده از دستگاه سی ان سی چوب در آن وجود دارد بحث تولید وسایل و تجهیزات چوبی است . شایان به ذکر است که به کارگیری دستگاه CNC در کارگاه مبلمان سازی رایج ترین آن است. دستگاه CNC چوب در بازار کاربردهای بسیاری دارد. یکی از بازارهای گسترده ای که برای این دستگاه وجود دارد، بازار حکاکی چوب و همچنین برش چوب است. این بازار گسترده می تواند دستگاه را به صورت تمام وقت مشغول کند. در واقع این دستگاه یکی از پرکاربردترین دستگاه های سی ان سی است که در صنایع مختلف به خصوص دکوراسیون داخلی و ساختمان کاربرد دارد.

نوع برش دستگاه های سی ان سی :

لذا با توجه به اهمیت موضوع برش و تراش و همچنین حکاکی در صنعت، در این مطلب به این دو حوزه پرداخته می‌شود و کاربرد دستگاه‌های سی ان سی در این دو حوزه را بررسی می‌کنیم.
دستگاه‌های برش CNC وظیفه جدا کردن دو قسمت از یکدیگر را بر عهده دارند. در این صورت دستگاه، قسمتی از نمونه را به صور کامل جدا می‌کند و نمونه برش داده شده نهایی را تولید می‌کند. دستگاه برش سی ان سی در تولید قطعات و یا تقسیم کردن یک قطعه به چند قطعه کوچک‌تر کاربرد دارند.

برش با سی ان سی
اما دستگاه‌های تراش یا حکاکی CNC فقط بخشی از نمونه را تراش می‌دهند و درواقع قسمت کوچکی از نمونه را جدا می‌کند. به‌عنوان‌مثال، اگر قصد کنده‌ کاری سطح چوب یا سنگ را داشته باشید می‌توانید از دستگاه‌های تراش سی ان سی استفاده کنید.

قدرت این دستگاه به‌صورتی است که همه نمونه را برش نمی‌دهد و انعطاف مناسبی برای حالت‌های مختلف دارد.

دستگاه سی ان سی مخصوص نمای ساختمان ها :

این روزها نماهای چوبی طرفداران بیشتری پیدا کرده اند. به همین منوال نمای چوبی از جمله نماهایی است که با توجه به استحکامی که دارد ، بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته است. در برش این نوع چوب ها از دستگاه سی ان سی مخصوص چوب استفاده می شود. با این دستگاه اندازه ها بسیار دقیق و حرفه ای انجام می شوند. همچنین این دستگاه توانایی کنده کاری کردن نقش و نگارهای خاص روی این چوب را دارد.

همچنین از آن جایی که چوب نماد زنده بودن است و گرما می بخشد مورد استقبال اکثریت قرار گرفته است و باعث زیباتر و جذاب تر شدن آپارتمان ها و ساختمان ها می شود.

دستگاه سی ان سی مخصوص برش سنگ ها :

این دستگاه برای برش و کنده کاری سنگ ها به کار برده می شود. با استفاده از اشعه لیزر می تواند مجسمه های سنگی ، سنگ نوشته ، سنگ یادبور و مواردی از این قبیل را تولید کند. قیمت آن ها نیز بستگی به جنس تیغه به کار رفته در دستگاه دارد. البته این دستگاه در مقایسه با دستگاه سی ان سی مخصوص چوب بسیار گران تر و مقاوم تر است.

دستگاه CNC چوب

دستگاه سی ان سی مخصوص چوب :

این دستگاه علاوه بر کنده‌کاری و منبت‌کاری سطح چوب نیز در کنده کاری سنگ، شیشه، و ورق های فلزی استفاده می‌شود که می‌تواند طرح ‌های دلخواه را ایجاد کند. دستگاه سی ان سی حکاکی و منبت‌کاری به صورتی است که فقط بخش مشخصی از نمونه را حذف می‌کند و از این طریق الگوهای دوبعدی و سه بعدی زیبا ایجاد می‌کند.

صنعت مبل سازی رابطه تنگاتنگ و نزدیکی با دستگاه برش چوب دارد. زیرا تمامی مبل ها به خصوص مبل های کلاسیک در قسمت تاج ، پایه مبل ، و حتی دسته های نیاز به منبت کاری ، حکاکی و کنده کاری هایی هستند که فقط با دستگاه سی ان سی مخصوص چوب انجام می شود. از آن جایی که برش در ساخت مبلمان از نکات بسیار حائز اهمیت است باید برای برش دقیق آن از دستگاه سی ان سی استفاده نمود.

سی ان سی چوب

دستگاه های سی ان سی قابلیت های جالب توجهی دارند که از برش های معمولی گرفته تا حکاکی و پیاده‌سازی طرح روی چوب را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند. بنابراین استفاده از یک دستگاه سی ان سی در کارگاه نجاری، فارغ از نوع محصولات تولیدی آنها می‌تواند بسیار متنوع و کارآمد باشد. دستگاه‌های CNC می‌توانند نقش‌های مختلفی ایفا کنند و در صنایع تولیدی، مونتاژ، برش و مواردی از این ‌دست کاربرد دارند.

بهترین دستگاه سی ان سی چوب برای کارگاه شما کدام است ؟

حالا انتخاب نوع دستگاه متناسب با کارگاه مبل سازی از مهم ترین مطلب ها است. دستگاه های سی ان سی از لحاظ اندازه با یکدیگر متفاوت هستند، اما در بحث فنی قدرت الکتروموتور و سرعت گردش اسپیندل و همچنین توانایی حرکتی دستگاه با توجه به تعداد محور ها مشخص کننده میزان بازدهی و کارایی دستگاه در کارگاه شما است.

بهترین دستگاه سی ان سی چوب برای یک کارگاه به دستگاهی گفته می‌شود که کاملاً متناسب با هدف گذاری اولیه انتخاب شده باشد. یک دستگاه سی ان سی گرانقیمت لزوماً بهترین دستگاه برای کارگاه شما نیست و ممکن است نیاز شما با یک دستگاه ارزان مرتفع شود. فاکتور های کوچک دیگری مانند گارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین محبوبیت برند در بازار را در نظر بگیرید تا دستگاهی را برای کارگاه خود انتخاب کنید که درآمد عالی و کارایی فوق العاده داشته باشد.

دراستفاده از دستگاه CNC در تولید مبلمان   چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 2.8 / 5. شمارش آرا: 4

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *