انتخاب لوستر مناسب

انتخاب لوستر مناسب

 

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که نمی دانید چه نوع لوستری مناسب چه فضایی است و در انتخاب لوستر مناسب دچار مشکل شده اید با ما همراه باشید .

نقش لوستر در منزل شما

 

در خانه های امروزه با در نظرگرفتن افزایش هزینه های برق اغلب مشاهده می کنیم که لوستر به عنوان روشنایی اصلی استفاده نمی شود و مهتابی ها و روشنایی های موضعی دیگر منبع نور اصلی هستند به این صورت که لوستر نقش وسیله تزئینی و یا نورکمکی درزمان میهمانی ها را دارد ، اگر شما نیز اینگونه عمل میکنید دروهله اول میزان روشنایی و تعداد لامپ لوستر خیلی پر اهمیت نخواهد بود، ولی اگر لوستر تنها منبع روشنایی منزل شماست، میزان نوردهی آن با توجه به فضای مورد نظر جزو ارکان اصلی خرید محسوب می شود.

فضای مورد نظر برای انتخاب لوستر

 

اولین و مهم ترین مورد در انتخاب ، توجه به این مساله است که شما لوستر را برای چه فضایی درنظر گرفته اید؟

برای اتاق نشیمن یا  آشپزخانه یا اتاق خواب و یا راهرو …؟ و اینکه شرایط  فضای مورد نظر شما چگونه است؟ آیا سقف محیط بلند است یا کوتاه ویا فضا وسیع است یا نقلی؟ و …

لوستر برای اتاق نشیمن

اصولا لوستر های بزرگ و حجیم  برای فضای اتاق نشیمن در نظر گرفته می شوند و برای فضای آشپزخانه و اتاق خواب اصلا مناسب نیست، انتخاب حجم  و سایز لوستر هم با توجه به موارد گفته شده به شرایط محیط وابسته است.

لوستر برای اتاق نشیمن نقلی

اگر اتاق نشیمن کوچک و نقلی دارید ازخرید لوسترهای حجیم با شاخ و برگ های زیاد صرف نظرکنید زیرا زیبایی بصری و جلوه ای نخواهد داشت و محیط را کوچکتر از حد عادی نشان خواهد داد و همچنین انرژی زیادی اتلاف خواهد شد در صورتیکه این محیط به این اندازه نور نیازی ندارد.

لوستر برای سقف کوتاه

اگر سقف خانه تان کوتاه است از لوستر های بلند و آویزان به هیچ عنوان استفاده نکنید و به جای آن لوستر های سقفی و یا دیوارکوب انتخاب کنید تا کوتاهی سقف خانه تان به چشم نیاید، مگر در صورتی که بالای میز غذاخوری استفاده شود که در این صورت بلامانع است.

لوستر برای اتاق خواب

لوسترهای پرنور مجلل برای اتاق خواب نامناسب است و شما ترجیح می دهید نور اتاق خوابتان ملایم باشد و آرامش القا کند ، پس از لوسترهای کم حجم وساده که نور آن رو به بالاست برای این منظور استفاده کنید و یا حتی یک آباژور!

لوستر برای آشپزخانه

برای محیط آشپزخانه نیز لوستری کم حجم با نوری رو به پایین توصیه می شود تا کل نور به فضا انتقال یابد، در اغلب موارد لوستر های چوبی برای این محیط انتخاب می شوند تا هارمونی مناسبی با توجه به محیط ایجاد کنند.

تاثیر دکوراسیون بر انتخاب لوستر مناسب

 

سبک لوستر

 

توجه به سبک دکوراسیون محیط  در انتخاب لوستر مناسب اهمیت بالایی دارد، برای مثال اگر دکوراسیون کلاسیک و سلطنتی دارید باید لوستر انتخابی شما از نوع کلاسیک باشد و اگر دکوراسیونتان از نوع مدرن است لوستر کلاسیک جایگاهی درمنزل شما ندارد.

 

 رنگ لوستر

 

انتخاب رنگ لوستر نیز مانند تمام اجزای دیگر باید با توجه به رنگ دکوراسیون و مناسب محیط باشد ولی از آنجاییکه وسیله ای مانند لوستر را معمولا زود به زود تغییر نمی دهند به شما پیشنهاد می کنیم که از رنگ های خنثی که همیشه شیک و زیبا و با هر رنگی متناسب اند را انتخاب کنید.

 

نور لوستر

 

نوع نورپردازی نیز از جمله موارد بسیار پر اهمیت در هر محیطی است زیرا تاثیر بسیار زیادی بر روحیه و همینطور رنگ انتخابی دکوراسیون شما خواهد داشت پس سعی کنید لامپ های مهتابی و آفتابی و همچنین رنگ های دیگر را باهم ادغام کنید تا یکرنگی رنگ محیط برایتان اذیت کننده و یکنواخت نباشد.

 

درانتخاب لوستر مناسب چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 3 / 5. شمارش آرا: 1

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *