8 نکته برای انتخاب مبلمان شیک و زیبا

انتخاب مبلمان شیک

انتخاب مبلمان شیک و زیبا

انتخاب مبلمان شیک و زیبا که شاید شما هم دقت کرده باشید که هنگام ورود به یک خانه،  مبلمان اولین چیزی از آن خانه است که با آن سر وکار داریم. فضای نشیمن خانه از هرجای آن خانه مهم­تر و مبلمان از همه چیز دیگر در نشیمن، مهم­ تر است.

رنگ، طرح و سبک مبلمان به اتاق نشیمن روح و شخصیت می­دهد و معنی تازه­ای به فضای خانه می­بخشد. خرید یک مبل لاکچری و با کیفیت، یکی از مهمترین سرمایه گذاری­هایی است که برای خانه خود می­کنیم.

اهمیت دانستن نکات:

مبلمان انتخابی ما تا سال­ها همراه ما خواهد بود و خانه ما را شکل خواهد داد. انواع بسیار گوناگونی از سبک­ های مختلف مبل در فروشگاه ­ها و مراکز خرید مبل وجود دارد که این امر می­تواند انتخاب مبلمان شیک را سخت کند. اما با داشتن یک برنامه و اینکه بدانیم واقعا از مبلمان چه انتظاراتی داریم، می­توانیم بهتر انتخاب کنیم.

در این مقاله قصد داریم تا در مورد انتخاب بهتر یک دست مبلمان لاکچری برای منزل بیشتر بدانیم و ببینیم از کجا می­توانیم خرید بهتری انجام دهیم.

 انتخاب مبلمان شیک

مبل کلاسیک داملا
مبل کلاسیک داملا و دیزاین زیبای آن

نکاتی برای انتخاب مبلمان شیک

هنگام انتخاب مبل، سوالات زیادی به ذهن می­رسد. اینکه چه سبک مبلمانی برای منزلمان انتخاب کنیم؟

کدام مدل مبل لاکچری و امروزی­ تر است؟ یا اینکه چه طرح و رنگ و پارچه­ای برای مبل مناسب­تر است. نکات زیر برای راهنمایی در انتخاب مبلمان برای منزل یا محل کار می­تواند بسیار راهگشا باشد.

1-اندازه مکان

ابتدا اندازه منزل، اندازه نشیمن یا فضای پذیرایی را در نظر بگیرید. اگر اتاق نشیمن بزرگتری دارید، باید دقیقاً تصمیم بگیرید که می خواهید مبلمان شما چه مقدار از اتاق نشیمن را پر کند.

آیا می خواهید کاناپه یا صندلی دیگری نیز در آن گنجانده شود؟ میز قهوه می خواهید؟ آیا یک دست مبل کلاسیک برای مهمان و یک کاناپه راحتی در بخش دیگری لازم است؟

اندازه و مساحت مکانی که برای آن مبلمان می­خرید، در سبک انتخابی شما نیز موثر خواهد بود. اگر خانه با متراژ بالاتر دارید،

می­توانید مبلمان با هر سبک و یا با هر اندازه­ای  بخرید. اما در مورد خانه­ هایی با مترا­ز پایین­تر، شما باید در انتخاب اندازه مبلمان دقت کنید.

مبل با اندازه بزرگ ممکن است باعث کوچک­تر دیده شدن منزل شود و یا فضای کافی برای رفت و آمد راحت در منزل را از بین ببرد.برای برنامه ریزی دقیق­تر، می­توانیر طرحی که از چیدمان مبلمان در نظر دارید را روی کاغذ بیاورید.

برای این مظور ابتدا ابعاد فضا را اندازه بگیرید و طرز جای­گیری مبلمان و طرح اتاق را مرحله به مرحله روی کاغذ رسم کنید. برای این منظور ابعاد مبلمان و فاصله مناسب وسایل از هم را برای تردد راحت در فضا رعایت کنید.

مبل کلاسیک ژوزفین
مبل کلاسیک ژوزفین

2-انتخاب سبک

انتخاب سبک یک از مهم­ترین مراحل در انتخاب مناسب مبلمان است. مبلمان امروزه در سبک­ های گوناگونی عرضه می­شود و انتخاب سبک معمولا با توجه به سبک طراحی داخلی منزل انجام می­شود.

مبلمان موجود در ایران در سه سبک، تولید و عرضه می­شود. سبک راحتی، کلاسیک و استیل. مبلمان راحتی همانطور که از نامش پیداست برای راحتی هر چه بیشتر و برای استراحت و تماشای تلویزیون و کارهای روزمره طراحی شده است.

مبل راحتی معمولا تمام پارچه بوده و چوب و فلز  در نمای ظاهای و بیرونی آن به کار نمی­رود. دسته این سبک از مبل برای راحتی بیشتر پهن بوده و پشتی و ارتفاع کمتری دارند.

مبل استیل که از نوع مبلمان لاکچری محسوب می­شود و با توجه به اندازه بزرگ و قیمت بالاتر مناسب فضاهای پذیرایی بزرگ­تر بوده و مناسب نشیمن­های کوچک نیست.

در خانه ­هایی که در طراحی داخلی آنها از سبک کلاسیک استفاده شده، برای تکمیل این سبک باید از مبلمان خاص متناسب با همین سبک استفاده نمود.

مبلمان کلاسیک با توجه به ظرافت و تناسبی که در ساخت آن به کار می­رود با اکثر فضاها و زیر بناهای گوناگون جور در می ­آید. ظاهر بیرونی این سبک از مبلمان ترکیبی از چوب و پارچه است و ارتفاع پشتی بیشتر و بلندتری دارد.

اولین نکته مهم برای انتخاب سبک مبلمان انتخابی برای منزل، سبک بقیه عناصر موجود در دکوراسیون منزل شماست.

3-کارکرد فضا برای انتخاب مبلمان شیک

سازماندهی موفقیت آمیز یک فضا، با تجزیه و تحلیل سبک زندگی شما شروع می شود. فضایی که قرار است برای آن مبلی انتخاب شود را در نظر گرفته و درباره آن فضا و کارهایی که قرار است در این فضا انجام دهید،

فکر کنید. تصور کنید در آن فضا بیشتر چه کاری انجام می دهید؟ آیا دوست دارید تلویزیون تماشا کنید؟ آیا خانواده از اتاق نشیمن برای استراحت و مطالعه استفاده می­کنند؟

آیا بیشتر برای دورهمی ­های دوستانه برنامه ریزی می­کنید؟ یا فضا را برای مهمانی ­های رسمی و پذیرایی در نظر دارید؟ با جواب دادان به این سولات کارکرد فضا مشخص شده و برنامه ریزی برای خرید مبلمان خاصی که می­ خواهید، راحت ­تر انجام خواهد شد.

مبل بوستون
چیدمان مبل بوستون

4- انتخاب رنگ انتخاب مبلمان شیک

رنگ یکی از خصوصیات اصلی مبلمان است که به آن معنا و حس می­دهد. رنگ اشیا و حجم­ ها و فضایی که در آن زندگی می­کنیم به طور غیر محسوس روی روحیه و خلق و خوی ما تاثیر می­گذارد.

انتخاب رنگ برای مبلمان در درجه اول سلیقه­ ای است. ابتدا باید کشف کنید چه رنگ­ هایی را بیشتر  می­ پسندید. رنگ­ها به دو دسته عمده سرد و گرم تقسیم بندی می ­شوند.

رنگ­های گرم حس گرما و انرژی را به خانه وارد کرده و رنگ­های سرد حس آرامش و سکون را در خود دارند.

5-مبل راحتی برای انتخاب مبلمان شیک

یک از اساسی­ ترین نکات در خرید مبل برای منزل راحتی آن است. اگر مبلمان مناسب و برای همه راحت نباشد، حتی اگر مبلمان خاص و زیبایی باشد، از خرید آن صرف نظر کنید.

صندلی­ های تک هم باید برای همه اعضای خانواده شما راحت باشند. اولین نکته، توجه به عمق صندلی ها است. صندلی های عمیق یا کم عمق را بسته به قد خود انتخاب کنید.

پشتی مبلمان باید پشت شما را به اندازه کافی پشتیبانی کند و پاها روی زمین قرار بگیرد.

مبل لیون
دیزاین و چیدمان مبل لیون

6-کیفیت کلاف مبل برای انتخاب مبلمان شیک

برای خرید مبلمان شیک باید به کیفیت اجزای سازنده آن ازجمله مهم­ترین بخش مبل یعنی کلاف مبلمان دقت داشته باشید. پارچه و کوسن های مبل می­ توانند با خراب و فرسوده شدن جایگزین شوند، اما هیچ کاناپه ای نمی­تواند مبلمان خوبی محسوب شود مگر اینکه دارای کلاف داخلی با کیفیت باشد. کلاف مبل ­های ارزان­تر ممکن است جنسی از تخته ام دی اف ، پلاستیک یا فلز داشته باشند، اما یک مبلمان با کیفیت خوب، دارای یک کلاف چوب سخت، ساخته شده از چوب بلوط، راش یا گردو و … است. کلاف­های از جنس چوب درخت کاج ارزان هستند، اما اغلب ظرف مدت پنج سال شروع به تاب برداشتن و لق زدن می­کنند.

7-پارچه مبل 

روکش پارچه­ای مبل ممکن است برای راحتی نشستن مبل شما حیاتی نباشد، اما برای جذابیت بصری آن بسیار مهم است. پارچه برای مبل انواع گوناگونی دارد. از پارچه ­های مخمل در رنگ­های متنوع تا پارچه مازراتی، چرم، ابریشم و … برای روکش مبلمان عرضه می ­شود.

هر چه تراکم این پارچه­ها بالاتر باشند، دارای دوام بیشتری نیز هستند. پارچه ­های ابریشمی و ترکیب پلی استر با ابریشم به دلیل کیفیت و دوام و البته قیمت بالاتر برای مبلمان استیل و کلاسیک مورد استفاده قرا می­گیرند. پارچه­های مازراتی نیز بسیار متنوع بوده ولی دوام کمتری نسبت به دیگر انواع پارچه دارند. بهتر است برای پارچه مبلمان منزل به دنبال پارچه­ های ضد لک و با تراکم بالا باشید.

انتخاب مبلمان شیک
دیزاین مبل کلاسیک نیلا

8-پشتی و بالشت مبل

بالشتک­ های صندلی باید محکم و انعطاف پذیر بوده و کاملاً درون قاب مبل قرار بگیرند. بالشتک­ باید بعد از فشار دادن و رها شدن، به فرم قبلی خود برگردد. برای قسمت­های مختلف رویه مبل معمولا ترکیبی از فوم و اسفنج استفاده می­شود.

فوم و اسفنج انواع مختلفی دارند. فوم دوام بیشتری نسبت به اسفنج داشته و در دو نوع فوم گرم و فوم سرد در تولید مبلمان به کار می­رود. فوم گرم به دلیل ساخته شدن در کوره به این نام خوانده می­شود و بیشتر برای کف مبل استفاده شده و محکم ­تر است ولی با گذشت زمان خاصیت ارتجاعی خود را از دست می­دهد.

فوم سرد اما خاصیت ارتجاعی بیشتری داشته و با گذشت زمان نیز این خاصیت را بیشتر حفظ می­ کند. این مدل از فوم به طور کلی از فوم گرم نرم­تر بوده و کیفیت و دوام بیشتری نیز دارد.

هر چه تراکم این پارچه­ها بالاتر باشند، دارای دوام بیشتری نیز هستند. پارچه­های ابریشمی و ترکیب پلی استر با ابریشم به دلیل کیفیت و دوام و البته قیمت بالاتر برای مبلمان استیل و کلاسیک مورد استفاده قرا می­گیرند. پارچه­های مازراتی نیز بسیار متنوع بوده ولی دوام کمتری نسبت به دیگر انواع پارچه دارند. بهتر است برای پارچه مبلمان منزل به دنبال پارچه­های ضد لک و با تراکم بالا باشید.

در8 نکته برای انتخاب مبلمان شیک و زیبا چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *