بررسی و شناخت مبلمان ایتالیایی

مبلمان ایتالیایی

بررسی و شناخت مبلمان ایتالیایی

مبلمان ایتالیایی یکی از انواع مختلف مبلمان‌ ها می‌باشد که امروزه طرف ‌داران بسیار زیادی دارند، همان ‌طور که ممکن است همه شما شنیده باشید ایتالیا مرکز و مهد هنر و معماری است و هنرمندان بسیار زیادی در این کشور پرورش یافته‌اند و خدمات بسیار زیادی در سراسر جهان ارائه داده‌اند.

دکوراسیون داخلی و خارجی و به‌ طور کل معماری در ایتالیا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و صنعت مبل‌ سازی این کشور نیز توانسته ‌است که از سالیان پیش تا الان حرفی برای گفتن در صنعت مبل‌سازی داشته باشد و توانسته از افراد بسیار زیادی را از سراسر جهان به سمت صنعت مبل‌ سازی جذب کند.

توجه نمایید که یکی از ویژگی خاص و منحصر به‌ فرد مبلمان ایتالیایی این می‌باشد که این مبلمان از مواد اولیه بسیار با کیفیت و عالی ساخته‌ شده است که آن را به یکی از مبلمان ‌های پر طرف ‌دار تبدیل کرده ‌است.

کارگاه های مبلمان ایتالیایی

ایتالیا دارای انواع بسیار مختلف و متنوعی از کارگاه ‌های تولیدی می‌باشد که سعی می‌کنند سبک اصیل تولید مبلمان ایتالیایی را حفظ کنند تا بتواند مبلمان خواسته مشتری را دست آن‌ ها بدهند.

قیمت این مبلمان به نسبت کیفیت آن بسیار پایین می‌باشد و ویژگی‌ های منحصر به ‌فرد این مبلمان و زیبایی خاص آن باعث شده‌است که افراد بسیار زیادی از سراسر جهان علاقمند باشند که از این نوع مبلمان برای دکوراسیون منزل خودشان استفاده کنند. ما در ادامه بیشتر در رابطه با ویژگی ‌های این نوع مبلمان برای شما صحبت خواهیم کرد.

اگر شما نیز کنجکاو هستید که بیشتر در این ‌رابطه بدانید، تا انتهای این متن ما را همراهی کنید.

 

بررسی مبلمان ایتالیایی
بررسی مبلمان ایتالیایی

اگر میخواهید فرق بین مبلمان ایتالیایی را با مبلمان انگلیسی بدانید روی همین متن کلیک کنید

پیشینه تاریخی مبلمان ایتالیایی

به ‌طور کلی در زمان قرون وسطی مبلمان آن ‌چنان شناخته ‌شده نبودند و تنها اشراف‌زاده ها از آن استفاده می‌کردند. پس تعداد بسیار کمی از افراد در جوامع آن زمان قابلیت این را داشتند که از نعمت مبلمان برخوردار شوند و از آن استفاده کنند.

با گذشت زمان بسیاری از هنرمندان تصمیم گرفتند که با تولید انواع مبلمان آن‌ ها را به زندگی مردم عادی نیز وارد کنند.

توجه نمایید که درست بود که مبلمان طراحی ‌شده توسط هنرمندان ایتالیایی کیفیت مبلمان طراحی ‌شده در زندگی اشراف ‌زادگان را نداشت، اما به‌‌ هر حال استفاده از این نوع مبلمان باعث شد که مردم با فرهنگ استفاده از مبلمان آشنا شوند که در درازمدت این‌ موضوع باعث شد که افراد بسیار زیادی در سراسر جهان به استفاده کردن از مبل روی بیاورند و صنعت مبلمان ایتالیایی به یک صنعت شناخته ‌شده در جوامع آن روز تبدیل شد.

در اواخر قرون وسطا هنرمندان بسیار زیادی سعی کرده‌اند که صنعت مبلمان را گسترش دهند و تا حد بسیار زیادی نیز موفق بودند. با گذشت زمان در کنار تولید مبلمان انواع مختلفی از صندوقچه ‌ها و میز ها نیز ساخته شدند تا بتوانند نیاز های افراد گوناگون را برطرف کنند.

پیشینه تاریخی مبلمان ایتالیایی
پیشینه تاریخی مبلمان ایتالیایی

ویژگی‌ های خاص مبلمان ایتالیایی

در مراحل اولیه استفاده از چوب و فلزات بسیار با کیفیت توانست که مبلمان بسیار با کیفیتی را تولید کند اما این مبلمان تا حد بسیار زیادی سنگین بودند و جابجایی آن‌ ها بسیار سخت بود و این ‌موضوع باعث شد که هنرمندان ایتالیایی که به تولید مبلمان ایتالیایی می‌پرداختند، دست به ایده‌ های جدید برای طراحی مبلمان بزنند.

در قرن هفدهم ایتالیایی ‌ها سعی کردند که از انواع متریال و مواد اولیه مختلف برای تولید مبل ‌ها استفاده کنند تا بتوانند در عین حفظ کیفیت آن ‌ها وزن آن ‌ها را تا جایی ‌که می‌شود پایین‌تر بیاورد. از همین ‌رو از انواع مختلف پارچه ‌های گوناگون برای روکش ‌های مبل استفاده شد تا وزن مبل ‌ها را به حداقل ترین میزان ممکن برساند.

توجه نمایید که علاوه ‌بر این موارد هنرمندان سعی کردند که چوب‌ ها را بتراشند و هنر خراطی را روی مبل ‌ها پیاده نمایند تا علاوه‌ بر زیباتر کردن مبلمان ایتالیایی، وزن آن ‌ها را نیز تا جایی‌ که می‌شود کم کنند. پس زیباسازی و خراطی روی مبل ‌ها هنری بود که ایتالیایی‌ ها برای اولین ‌بار آن را روی مبل های خودشان پیاده کردند.

همان‌ طور که به ‌نظر منطقی می‌رسد، ایتالیایی ‌ها به ‌یک ‌باره نحوه طراحی مبلمان خودشان را تغییر ندادند و تمامی این تغییرات در گذر زمان و با سرعت بسیار پایینی رخ داد و این ‌موضوع باعث شد که صنعت مبلمان ایتالیا به ‌آرامی و تا آنجا که می‌شود پیشرفت کند و در کشور های دیگر خود را بشناساند که این ‌موضوع یک نکته مثبت برای هنر مبلمان ایتالیا می‌باشد.

زیبایی های مبلمان ایتالیایی
زیبایی های مبلمان ایتالیایی

 مبلمان ایتالیایی، زیبایی محض

به‌ طور کلی مبلمان ‌های ایتالیایی دارای جلوه‌ی بسیار زیبایی می‌باشند و بهتر است که برای استفاده از این مبلمان سالن نشیمن خود را خلوت کنید تا این مبلمان زیبایی شگفت ‌انگیز خود را تا آنجا که می‌شود به نمایش بگذارند.

به ‌طور کلی مبلمان ایتالیایی دارای ویژگی ‌های خاصی هستند که ما در ادامه این ویژگی‌ ها را برای شما خواهیم گفت. ایتالیایی ‌ها همواره از پارچه ‌های گران ‌بها و بسیار با کیفیت و نفیس برای تولید مبل های خود استفاده می‌کنند.

بدنه و اسکلت اصلی مبل ‌های ایتالیایی از چوب راش، گیلاس، و یا بلوط می‌باشد. توجه نمایید که مبل کلاسیک ایتالیایی بسیار پر زرق ‌و برق و زیبا می‌باشد و طراحی آن در تمام نواحی آن از جمله نشیمن، پشت، دسته ها و کوسن ‌های آن پیاده شده ‌است.

طراحی مبل ایتالیایی

طراحی مبلمان ایتالیایی بسیار پیچیده و پر کار می‌باشد. برای تولید این نوع مبل ‌ها معمولاً از رنگ‌ های خنثی استفاده می‌شود تا هارمونی زیبایی را با محیط ایجاد کند و تقارن و تناسب بسیار بالایی در ساخت این نوع مبل ‌ها بکار گرفته شده‌است. توجه نمایید که همچنین برای ساخت مبلمان ایتالیایی گاهی اوقات از طلا، سرامیک‌ ها، و انواع مختلف سنگ‌ های مرمر استفاده می‌شود تا شکوه و جلال آن را به حداکثر برساند.

مبلمان ایتالیایی با توجه جزئیات بسیار بالایی ساخته می‌شوند که این ‌موضوع، این مبل‌ ها را به یکی از مبل ‌های گران‌ بها در جهان تبدیل کرده ‌است. استفاده از این نوع مبل یک نوع موهبت است.

ویژگی‌ های خاص مبلمان ایتالیایی

 

جمع‌ بندی 

به‌ طور کل مبلمان ایتالیایی دارای شکوه و جلال بسیار زیادی می‌باشد و تنها در خانه‌ هایی این زیبایی و جلال خود را به نمایش می‌گذارد که دارای نشیمن های بسیار بزرگ و خلوت می‌باشند.

اگر شما علاقه‌مند هستید که از این نوع مبلمان برای خانه خودتان استفاده کنید، توجه نمایید که به ویژگی‌های خاص این نوع مبلمان دقت کنید و سعی کنید که سایر اجزای منزل خود را نیز با ویژگی ‌های خاص این نوع مبلمان هماهنگ کنید تا بتوانید یک هارمونی مناسب را میان اجزاء خانه خود و دکوراسیون خانه خود ایجاد کنید.

ناهارخوری ایتالیایی

همچنین شما می‌توانید در کنار استفاده از مبلمان ایتالیایی از سایر لوازم چوبی ایتالیایی مانند میز ناهارخوری و صندلی ایتالیایی، بوفه ایتالیایی و غیره نیز استفاده کنید تا بتوانید شکوه و جلال خانه خودتان را به حداکثر برسانید. به ‌طور کلی مبلمان ایتالیایی کالا های لوکس می‌باشد پس شما باید سایر اجزای دکوراسیون منزل خود را نیز در لوکس ‌ترین حد ممکن تهیه نمایید تا بتوانید دکوراسیونی مناسب را میان اجزای خانه خودتان بسازید.

با توجه به کیفیت بسیار بالای این مبل ها، استفاده از مواد اولیه عالی برای ساخت این نوع مبل، قیمت این نوع مبلمان تا حد زیادی بالا میباشد و ممکن است برای خرید این نوع مبل شما با چالش های زیادی رو به رو شوید.

مبلمان ایتالیایی
مبلمان ایتالیایی

 

دربررسی و شناخت مبلمان ایتالیایی چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 3.7 / 5. شمارش آرا: 9

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

17 پاسخ

    1. سلام
      سبک ایتالیایی در سبک هایی مانند مبلمان کلاسیک، مبل نئوکلاسیک، مبلمان راحتی و مبل مدرن قابل استفاده می باشد

    1. سلام وقت بخیر
      ممنون از نظر پر مهر شما
      داخل سایت محصولات به سبک های مختلف تفکیک نشده ولی شما میتونید به صفحه محصول مورد نظرتون برید و توضیحات آن محصول را مشاهده کنید که در آن توضیحات سبک محصول گفته شده است

    1. سلام بله سبک ایتالیایی در ایران هم تولید میشه و مجموعه سلامی هم از این سبک پرطرفدار محصولاتی دارد

  1. من که عاشق سبک ایتالیاییم خیلی منبت های ظریف و زیبایی داره
    شما کاری دارید که مدل ایتالیایی باشه?

  2. سبک ایتالیای بسیار سبک زیبا و پرطرفداری میباشد و به خانه زیبایی منحصر به فردی میده
    ممنون از مطالب مفیدتون

  3. سلام روزتون بخیرممنون بابت اطلاعاتی که راجع به سبک ایتالیایی دادین احساس میکنم بسیار فاخرباشن
    شمااین سبک رو الان موجود دارین ؟؟؟؟

    1. بله مبلمان ایتالیایی از سبک های پرطرفدار در ایران هستش مثل سبک انگلیسی که اکثر برندهای معتبر در ایران سعی میکنن که در سبک محصولات خود از این دو سبک استفاده کنن
      یک مطلب جالبی در این خصوص داخل سایت قرار داده شده که پیشنهاد میکنم مطالعه نمایید
      https://moblesalami.com/news/فرق-سبک-مبلمان-انگلیسی-با-مبلمان-ایتال/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *