تفاوت های سبک کلاسیک و نئو کلاسیک

سبک کلاسیک

تفاوت های سبک کلاسیک و نئو کلاسیک

آیا شما هم طالب دکوراسیون کلاسیک و نئو کلاسیک هستید ؟ با ما همراه باشید تا تفاوت های سبک کلاسیک و نئو کلاسیک را بیشتر بشناسیم :

همانطور که در مقاله پیشین خوانیدم ، دکوراسیون سبک نئو کلاسیک تلفیقی از دکوراسیون مدرن و کلاسیک است. یا به عبارتی نئو کلاسیک ترکیبی از تمایلات مدرن با ویژگی های کلاسیک است. تفاوت های سبک کلاسیک و نئو کلاسیک را با هم بررسی میکنیم در این مقاله. فضای داخلی نئو کلاسیک معمولا دارای تزئینات و جزئیات پیچیده ولی بسیار کم و ظریف در لوازم است. سبک نئو کلاسیسم هر آن چه درباره آمیختن سبک کلاسیک با مدرن است.

دکوراسیون های امروزی :

دکوراسیون و سبک های جدید دقیقا همان چیزی است که باید باشد. یعنی به روز شدن سبک های قدیمی بدون از دست دادن تاریخچه خود.

جزئیات جالب و زیبا از سبک ها و طرح های قدیمی همچنان باقی مانده و سپس با ایده های جدید میکس می شوند. سبک های جدید ترکیب شده و یا میکس شده این ایده ها با آیتم های قدیمی است.

دکوراسیون نئوکلاسیک

اگر از دکوراسیون خانه خود خسته شده و به فکر ایده جدیدی برای دیزاین مزل خود هستید با ما همراه باشید. برای داشتن چیدمانی زیبا و دلنشین باید تا حدودی با انواع سبک های دکوراسیونی آشنا باشید. سبک های متنوع و بسیار زیادی وجود دارد که با توجه به علاقه و فضای موجود انتخاب و نهایی می شوند.

 سبک کلاسیک و نئو کلاسیک :

سبک های طراحی در دکوراسیون اساس شکل گیری نو آوری و خلاقیت در هر پروژه ای هستند. هر کدام از آن ها بنا به تاریخچه پیدایش دارای تعاریف و المان های خاص هستند. و نهایتا یک مجموعه واحد از ویژگی و عناصر به هم مرتبط را می سازند. این سبک ها هر دو از محبوب ترین و شیک ترین سبک های دکوراسیون هستند.

دکوراسیون کلاسیک و نئوکلاسیک

مزیت سبک دکوراسیون داخلی نئو کلاسیک نسبت به کلاسیک در این است که هیچ گونه محدودیتی در استفاده از لوازم ندارد. یعنی در استفاده از مبل ، اکسسوری ها ، پرده ها و رنگ ها محدودیتی ندارید. اما قطعا که از اصول خاصی هم باید پیروی کنید. در این سبک شاهد عناصر مینیمال و ساده در عین لوکس بودن هستیم.

از طرفی سبک کلاسیک از جمله سبک هایی است که حس راحتی و گرمای دوران گذشته را یاد آوری می کند. فضایی که به سبک کلاسیک مزین شده است از اصالت خاصی برخوردار می باشد.

تفاوت های سبک کلاسیک و نئو کلاسیک :

رنگ ها :

رنگ های سفید ، بژ و یا روشن از رنگ های مناسب و مورد علاقه در سبک کلاسیک است. در صورتی که در سبک نئو کلاسکیک استفاده از دیگر رنگ های متنوع را نیز می بینیم. زیرا دکوراسیون نئو کلاسیک سبکی تقریبا اروپایی دارد.

رنگ ها در نئوکلاسیک

رنگ های اصلی در دکوراسیون کلاسیک عموما در طیف رنگی کرم ، خاکستری ، طلایی ، نقره ای و مرواریدی است. سبک کلاسیک مخالف کنتراست و رنگ های تند است. تمام رنگ ها باید نرم ، گرم و دلنشین باشند.

نقش و نگار :

از ویژگی های سبک نئو کلاسیک می توان به ظرافت و سادگی طرح ها و نقش ها اشاره کنیم. اما سبک کلاسیک دارای نقش و نگار و طرح های شلوغ و پر جزئیات است. مبلمانی با حکاکی و نقش های متنوع و فراوان از ویژگی های سبک کلاسیک است.

سبک کلاسیک

استفاده از اشکال و خطوط منحنی در هر قسمتی از دکوراسیون مختص سبک کلاسیک است. در حالی که خطوط منقطع ، اشکال هندسی و گوشه دار از انتخاب های اولیه در سبک نئو کلاسیک است.

هزینه :

باید در نظر داشت که معمولا سبک کلاسیک نیازمند هزینه بیشتری نسبت به دیگر سبک ها است. عمده وسایل مورد نیاز این سبک از چوب ساخته می شوند. به همین دلیل هزینه ها نیز بالاتر می رود.

از طرفی سبک کلاسیک نیازمند فضای بزرگ است. و هر چه فضا بزرگتر باشد نیازمند وسایل بیشتری هستید. که باز هم باعث بالا رفتن هزینه ها می شود.

تزئینات :

آیا می دانستید گل و گیاه نقش بسیار کم رنگی در سبک کلاسیک دارد؟ دکوراسیون کلاسیک دارای اکسسوری های لوکس ، پر زرق و برق و تجملی است.

تجمل در سبک کلاسیک

زیاده روی در تعداد مبلمان و وسایل تزئینی جایی در سبک نئو کلاسیک ندارد. در سبک نئو کلاسیک دیوارها اغلب با تابلو ها و یا اکسسوری های ساده ای از گل آرایی تزئین می شوند.

ملزومات :

وسایل های مورد نیاز برای سبک نئو کلاسیک مانند مبلمان ، اکسسوری ها ، پرده ها و … به راحتی در بازار پیدا می شوند. همین طور سبک نئو کلاسیک ملزومات کمتری نسبت به سبک کلاسیک نیاز دارد. در در نتیجه کم بودن وسایل نیز ، خود باعث می شود تا در این سبک به راحتی وسایل را جا به جا کرده و تغییر دکوراسیون دهید.

مبلمان :

مبلمان در سبک کلاسیک دارای ابعاد بزرگ و با حکاکی و کنده کاری های بسیاری هستند. اما در سبک نئو کلاسیک از تزئینات و جزئیات اضافه خودداری شده است. مبلمان نئو کلاسیک دارای فریم های چوبی ساده و ظریف هستند.

سبک کلاسیک لقب مادر را در میان دیگر سبک ها به خود اختصاص داده است. به همین دلیل تجمل گرایی و المان های اشرافی گرایی در این سبک بسیار دیده می شود.

استایل کلاسیک

معمولا سبک نئو کلاسیک طالب رنگ های خنثی مانند طوسی ، نسکافه ای ، بژ و یا سفید برای پارچه مبلمان است. البته باید توجه کنید که در کنار این رنگ های خنثی می توانید از رنگ های گرمی همچون آبی ، سبز و حتی قرمز استفاده کنید.

پیشنهاد می شود این رنگ های گرم را فقط در یک کاناپه تکی ، یا مبل های تک نفره و یا مثلا فقط در رنگ یک دیوار شاخص استفاده کنید. توجه داشته باشید که پارچه های تک رنگ ، ساده و بدون طرح مناسب دکوراسیون نئو کلاسیک است.

پارچه مبلی :

پارچه های طبیعی مدرن مناسب ترین پارچه برای اثاثیه داخلی سبک نئو کلاسیک هستند. توجه داشته باشید که پارچه های ملیله دوزی شده ، زر بافت و گل دار جایی در این سبک ندارد.

پارچه مبلی

پرده ها :

در سبک نئو کلاسیک ، پرده ها در عین اشرافی بودن بسیار ساده و بلند هستند. پارچه ها دارای بافتی نازک و ظریف می باشند.

پرده های سبک نئوکلاسیک

اگر هم می خواهید فضا بسیار لوکس تر شود باید سراغ پرده هایی از جنس مخمل بروید. اما در سبک کلاسیک از پرده هایی با شال های گل دار ، زر بافت و دارای طرح های شلوغ استفاده می شود.

درتفاوت های سبک کلاسیک و نئو کلاسیک چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 3.2 / 5. شمارش آرا: 26

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *