دکوراسیونی مطابق سلیقه همه اعضای خانواده

دکوراسیونی مطابق سلیقه همه اعضای خانواده

دکوراسیون صمیمی یک خانواده ایده آل

بهترین خانه ها، خانه هایی هستند که نه تنها در اتاق خواب، سرویس بهداشتی و فضای بازی طراحی شده برای کودکان، بلکه در سرتاسر خانه از کودکان استقبال شود و جایی برای آنها باشد. امروزه تغییرات زیادی در حال و هوای خانه ها ایجاد شده و فضاها از حالت های رسمی و خشک گذشته به سمت محیط هایی راحت تر و غیررسمی تر رفته اند. برای مثال، اتاق های پذیرایی رسمی و پرتکلف جای خود را به اتاق های نشیمن گرم و خودمانی داده اند که اعضای خانواده ساعاتی از روز را در آن جا دور هم جمع می شوند.
همچنین اتاق های غذاخوری رسمی که تنها سالی ۲ تا ۳ بار از آنها استفاده می شد، دیگر طرفدار زیادی ندارند و به جای آن از فضاهای غذاخوری ساده و راحت در گوشه ای از آشپزخانه یا قسمتی از فضای نشیمن استفاده می شود. این اتفاق نو و تازه که امروزه در خانه ها رخ داده است، در حقیقت منعکس کننده دیدگاه جدید خانواده ها از زندگی روزمره است. حتی طراحی و تولیدات مبلمان نیز با توجه به این تغییرات، به سمتی می رود که برای تمام اعضای خانواده در هر سنی و با هر سلیقه ای کاربرد داشته باشد.

دکوراسیونی مطابق سلیقه همه اعضای خانواده

پل زدن بین سنین مختلف در دکوراسیون خانه و تدارک دیدن دکوراسیونی که برای افراد با سنین گوناگون مناسب باشد کار دشواری به نظر می آید، اما در حقیقت بسیار ساده است.
برخی از ویژگی ها را افراد در هر سنی می پسندند. مثلا، افراد در هر سنی که باشند از کودک یا مسن، مبلمان و وسایل راحت، فضایی سازمان یافته و مرتب با نورپردازی زیبا و مجهز به سیستم تهویه مناسب و ایده آل را دوست دارند و در چنین فضایی احساس رضایت و آرامش می کنند. بنابراین برای اینکه تمام اعضای خانواده شما در تمام قسمت های خانه احساس آرامش و راحتی کنند، باید این موارد در دکوراسیون اعمال شود.
برای اینکه همه افراد خانواده از دکوراسیون «منزل» راضی باشند، می توانید از رنگ یا رنگ های مورد علاقه خود، برای عناصر بادوام و اصلی در دکوراسیون استفاده کنید و رنگ های متنوع و شاد دیگر را به عنوان چاشنی در قالب اکسسوری ها به دکوراسیون بیافزایید تا اعضای خانواده شما هر یک بتوانند رنگ مورد علاقه خود را در دکوراسیون خانه بیابند و از تماشای آن لذت ببرند.
تدارک دیدن فضاهای ذخیره سازی در انواع مختلف و به میزان کافی در دکوراسیون طوری که بتواند فضاها را سازمان یافته و مرتب نگهدارد یک امر ضروری است.
به هر یک از اعضای خانه باید بخشی را اختصاص دهید که بتواند به انجام فعالیت های فردی خود بپردازد و در آن فضا کاملا سلیقه شخصی خود را پیاده کند. به این صورت می توانید خانه ای داشته باشید که پاسخ گوی نیاز تک تک اعضای خانواده شما باشد.
والدین و کودکان می توانند از یک فضا به طور مشترک استفاده کنند. مثلا با قراردادن یک میز و صندلی کودکانه و سبک که به راحتی قابل حمل باشد، در یک اتاق نشیمن، می توانید فضا را برای استفاده کودک تان نیز آماده کنید. همچنین با در نظر گرفتن فضاهای ذخیره سازی متعدد و توکار، این موقعیت پیش می آید که هم اشیاء و وسایل مورد استفاده بزرگسالان و هم اسباب بازی های کودکان به شکل سازمان یافته ای در دسترس اعضای خانواده قرارگیرند.

اتاق نشیمن

ایده آل ترین اتاق نشیمن فضایی است که تمام اعضای خانواده در سنین مختلف از بودن در آن احساس رضایت و راحتی کنند و در کمال آرامش و تفاهم به انجام فعالیت ها، سرگرمی های گروهی یا شخصی در کنار هم بپردازند. همچنین بهترین و کامل ترین اتاق نشیمن، فضایی است که مجموعه ای از فعالیت های متنوع از قبیل تماشای تلویزیون، مطالعه، بازی، انجام تکالیف و کارهای هنری و همچنین گفت وگویی دوستانه در آن قابل انجام باشد.
گاهی اوقات انجام اقداماتی مبتکرانه می تواند فضا را در عین کودکانه بودن، موردپسند بزرگسالان نیز قرار دهد. برای مثال در این تصویر مشاهده می کنید که قرار دادن مجموعه ای از حروف الفبا به اشکال و رنگ های متنوع روی دیوار اتاق نشیمن، جلوه ای ایجاد کرده است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان جذاب و خوشایند است.
در این تصویر، قالیچه های رنگارنگ با طرحی کودکانه همراه با کاناپه و کوسن هایی رنگارنگ و تابلوی نقاشی بر دیوار احساسی در فضا خلق کرده است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان دوست داشتنی و دلنشین است.
تدارک دیدن این نیمکت زیبا با تشکچه و کوسن های نرم و گرم، فضایی مناسب برای کتاب خواندن مادری برای فرزندش فراهم کرده است. البته این فضا پس از چند سال، زمانی که کودک خواندن بیاموزد، می تواند جایی برای مطالعه و درس خواندن خود کودک محسوب شود.
در این تصویر یک فضای غذاخوری را مشاهده می کنید در آن تمام شرایط برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده و به خصوص حضور کودک فراهم است. صندلی های کوتاه و راحت و فضاهای ذخیره سازی متعدد، محیطی مرتب و سازمان یافته به وجود آورده که مناسب برای کودکان و بزرگسالان است.

آشپزخانه

کودکان هم مانند شما زمان زیادی از روز را در آشپزخانه سپری می کنند. آنها وقتی که بسیار کوچک هستند دوست دارند نزدیک شما باشند و تمام زمانی را که در آشپزخانه هستید آنها را در کنار خود دارید؛ همچنین وقتی کمی بزرگ تر می شوند و قد می کشند، علاقه زیادی در بلند کردن در قابلمه و دزدکی سرک کشیدن به غذا دارند. بنابراین شما باید پتانسیل های آشپزخانه تان را به حداکثر برسانید و فضا را طوری چیدمان کنید که برای حضور کودک مناسب باشد؛ به نحوی که کودک زیر دست و پا نماند و بتواند به انجام کارها و سرگرمی های خاص خود در کنار شما بپردازد.
فضاهایی از قبیل جزیره آشپزخانه، کنج صبحانه خوری و کانتر اوپن آشپزخانه معمولا فضاهای امنی برای کودکان هستند که به دور از اجاق گاز و مناطق خطرناک بتواند به انجام تکالیف یا نقاشی در کنار شما بپردازند. اختصاص دادن قسمت کوچکی از سطح کانتر، یک کشو برای قرار دادن مداد رنگی ها و دیگر وسایل مخصوص کودک و همچنین یک صندلی راحت می تواند فضایی مناسب و کامل در آشپزخانه برای کودک به وجود بیاورد.
در این خانه، با قرار دادن میز و صندلی کوتاه و مناسب، کنجی دنج برای کودک فراهم شده است. طوری که کودک بدون اینکه مزاحمتی برای مادر خود ایجاد کند، به نقاشی کردن و سرگرمی های خاص خود می پردازد. همچنین برای جلوگیری از شلوغی و ریخت و پاش، کابینت کنار این میز و صندلی، برای قراردادن اشیاء لازم برای فعالیت هنری کودک از قبیل دفتر نقاشی و مداد رنگی ها و… اختصاص داده شده است.
اینجا درست کنار آشپزخانه، فضایی تدارک دیده شده است که اعضای خانواده و به خصوص کودکان می توانند زمان خود را کنار افرادی که مشغول کار در آشپزخانه هستند بگذرانند. این فضا به سادگی با قراردادن یک کاناپه راحت، یک میز چوبی کوچک و یک میز کامپیوتر در کنج، به همراه تعداد زیادی قفسه و فضای ذخیره سازی به وجود آمده که البته حضور این پنجره نیز وسعت زیادی به این فضا بخشیده است.
کودکان علاقه زیادی دارند وقتی که مادر مشغول آماده سازی غذاست به او کمک کنند. از این رو ظروف و ابزار لازم برای آماده سازی غذا را در کشوها و کابینت های پایین و کوتاه که دسترسی کودک به آنها راحت است قرار دهید تا او بتواند ظروف و ابزاری را که شما نیاز دارید برایتان بیاورد.

دردکوراسیونی مطابق سلیقه همه اعضای خانواده چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *