دکوراسیون شگفت انگیز با شیره درختان

wood-and-resin

چوب ماده ایست که همواره در دکوراسیون، محبوبیت داشته، دارد و خواهد داشت. ساختن محصولات چوبی برای دکور از چوب های کهنه، قدیمی و بلااستفاده شاخه ای از هنر معماری و دکوراسیون طبیعی است. امروزه از مشتقات چوبی فراورده های زیبایی تولید می شود و یکی از زیباترین آنها وسایل ساخته شده با چوب و رزین (اپوکسی) می باشد.

 

رزین ماده ای فوق العاده چسبناک است که به تدریج سخت می شود. اگر در برابر حرارت یا ماده دیگری مثل چوب قرار بگیرد، سریع تر سخت می شود. در دو نوع طبیعی (شیره درخت) و مصنوعی موجود است.

 

تا چندی پیش از رزین فقط وسایل فایبرگلاس و مبلمان پلاستیکی که معمولا در فضای خارجی منزل استفاده می شد، می ساختند.

اما امروزه با استفاده از مزایا و خصوصیات رزین مثل چسبندگی فوق العاده زیادش، راه و روش های جدیدی کشف شده و وسایل جالب، زیبا و شگفت انگیزی را می سازند.

گلدان رزینی ساخته شده با مدادهای رنگی

 

 

میز زمین

یکی از وسایل بسیار جالب ساخته شده با چوب و رزین، میز زمین است. این میز از ترکیب چوب درخت 50 هزار ساله کائوری با رزین ساخته شده است. این میز به گونه ای طراحی شده که سیاره زمین را نشان می دهد. تکه های چوب نشان دهنده قاره ها هستند و رزین بین تکه چوبها، اقیانوس های میان قاره ها را نشان می دهند.

شفافیت رزین و بافت تیره چوب در کنار هم  و در تضاد با هم، زیبایی خارق العاده ای به این میز داده است.

میز زمین

 

خزه و گلسنگ، محبوس در رزین

ایده بسیار خلاقانه دیگر ترکیب خزه و گلسنگ با رزین در کنار چوب است. صاحب این ایده در یک کوهنوردی تفریحی تخته چوب هایی را می بیند که روی لبه آنها خزه رشد کرده است.

بعداز آوردن آنها به خانه ایده حفظ این خزه ها داخل رزین به فکرش خطور می کند که نتیجه آن ساخت وسایلی زیبا و چشم نواز است. برای ساخت این وسایل از چوب هایی استفاده می شود که گلسنگ و خزه به طور طبیعی روی آنها رشد کرده باشد. این گیاهان در رزین محبوس شده و رنگ سبز آنها ثابت می ماند.

استفاده از خزه و گلسنگ
استفاده از خزه و گلسنگ

 

 

دردکوراسیون شگفت انگیز با شیره درختان چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 5 / 5. شمارش آرا: 1

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *