فواید نگهداری گل و گیاه در منزل

فواید زیاد گل و گلدان از لحاظ روانی

کار گیاه که در واقع فیلتر طبیعی هوای خانه است. تولید اکسیژن، دور کردن آلوده کننده ها از هوای خانه، ایجاد رطوبت لازم در خانه و جذب آلودگی ها از هوای اتاق است. برخی از گیاهان خانگی به دفع سموم خطرناک موجود در خانه کمک زیاد می کنند به طورکلی خرید این محصول کیفیت هوای داخل خانه به دلیل وجود دود الکین، لمپ، انواع بخاری های گرم کننده چوبی و تیلی که دود سوخت آنها دارای گاز سولفور دی اکسید هستند و جذب دود در لوازم خانگی معمول که موجب انتشار گاز فرمالدهید است که آهسته آهسته دود سوخت بخاری چوبی، الکین، لمپ های تیلی در لباس ها در سقف چوب های چند لایه خانه فرش می شود و منجر به سردرد و مشکلات تنفسی برای آدم می شود.

گل و گیاهان از نظر روانی فواید زیاد دارند. وجود گل و گیاه در فضای خانه اتاق کار موجب شادی و کاهش خستگی و کاهش استرس و افزایش کارایی خلاقیت در آدم می شود.

تاثیرات مثبت نگداری از گل و گیاه

1ـ نگهداری گل و گیاه در اتاق افرادی بالینی موجب کاهش میزان استرس آنها می شوند.
2 ـ نگهداری گیاهان در منزل نشیمن می تواند سرما خوردگی یعنی ریزش را تا 30 در صد بکاهد. گیاهان و گل ها با افزایش رطوبت در فضای اتاق باعث کاهش گرد وغبار در محیط خانه و بدون شک یکی از مبارزان اصلی سرماخوردگی و خستگی و خواب آلودگی هست.
3ـ پرکردن گل و گیاهان در اتاق کار و منزل نشیمن در بهبود درد افرادی که سردرد، میگرن دارند باعث می شود شبانه روز کمتر دچار سردرد گردنند.
4ــ گیاهان حجم شگفتی از آلودگی های شیمیایی که از طریق هوا به ما انتقال پیدا می کنند را در خانه از بین می برند. ما همواره در این شرایط بی برقی در خانه ها هوایی را استنشاق می کنیم که پر است از آلودگی از دود سوخت الکین، گیس، لمپ های تیلی، بخاری های تیلی، زغال سنگ سوخت، زغال چوب، آلودگی های خطرناکی که در هوای راکد خانه سبب سردرد وحالت تهوع می شوند.
5ـ نگهداری گل و گیاهان در منزل و اتاق کار موجبات شادمانی انسان را فراهم می آورد. آرامش و حالت خوش بینانه و خلاقیت و کارایی به ما می بخشد.

6ـ نگهداری گل و گیاه در منزل از مریضی هایی همچون افسردگی پیشگیری می کند و به افراد تنها و منزوی دلیل موجه برای ادامه زندگی شان می بخشد.

 

  • نتایج به دست آمده از تحقیقات طب معالجوی وقایوی نشان می دهد مریضانی که تخت بستر شان نزدیک کلکین بطرف باغ و با گل و گیاه است زودتر از باقی مریضان سلامتی خود را باز می یابند.
  • خلاصه با قرادادن یک یا دو گل یا گیاه زینتی در منزل نشیمن و اتاق کار می توان هوای یک اتاق را تازه و مرطوب نگه داشت و باعث کاهش گرد و غبار مشکلاتی مانند خستگی سرفه گلودرد و سایر علایم و مشکلات مرتبط با ریزش را تا 30 درصد کاهش دهد.
  • ناگفته نباید گذاشت، نکات مصونیت سلامتی هم مورد توجه قرار گیرد. مثلا برخی از گیاهان سمی اند و باید در هنگام انتخاب گیاه برای منزل به این نکته توجه داشت و به ویژه اگر در خانه کودکی دارید توجه به امن بودن گیاهان حتمی و ضروری است.

درفواید نگهداری گل و گیاه در منزل چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *