نورپردازی در خانه

nor

اهمیت نورپردازی در خانه

یکی از نیازهای خانه تامین نور آن است. در گذشته از نور طبیعی خورشید، لامپها و لوسترهای ساده استفاده می شده است ولی امروزه رویه کاملا تغییر کرده و نورپردازی حرفه ای جای خود را باز کرده است.

نور در اتاق خواب

نور آبی برای اتاق خواب مناسب تر است. استفاده از لوستری زیبا در اتاق خواب به آرامش این محیط کمک خوبی می کند. نورپردازی روی دیوارهای اتاق خواب، محیط را برای خوابی آرام و راحت مهیا می کند.

نورپردازی در خانه

نور در آشپزخانه

به طور کلی نور در کارهایی مثل مطالعه، آشپزی، خیاطی و کارهای هنری نقش مهمی را ایفا می کند. در آشپزخانه هم نور عمومی مورد نیاز است و هم نور موضعی. مخصوصا روی سینک، اجاق گاز و سطوح کار آشپزی.

 

نور در نمای خارجی

در نماهای خارجی لازمست که از لامپهای نئونی استفاده شود که در برابر تغییر دما و رطوبت مقاومت کنند. لامپهای ساده یا رنگی می توانند نمایی زیبا به ساختمان شما بدهند.

Choose Your Style

نور در اتاق نشیمن

بهتر است در اتاق نشیمن نورپردازی از سه طرف و با لوستر، هالوژنهای مخفی و آباژورهای زمینی و رومیزی انجام شود. کانون نور روی میز پذیرایی و به وسیله لوستر بالای میز تامین شود و در بقیه قسمتها نورپردازی غیرمستقیم باشد.

راهنمای چیدمان مبل استیل در منزل

در بقیه نقاط به جای لوستری با نور زیاد می توان از چند لوستر با نور کم بهره برد. می توانیم از دیوارکوبهایی استفاده کنیم که نور را به طرف سقف هدایت می کنند. آباژورهای مات هم در این زمینه کمک خوبی برای ما هستند. اگر در اتاق نشیمن از بوفه استفاده می کنیم می توانیم داخل آن را هم نورپردازی کنیم. دورتادور سقف کاذب را روشنایی بزنیم.

نورپردازی در سرویس بهداشتی

به دلیل رطوبت در سرویس بهداشتی ناچاریم از لامپهای مقاوم و حباب دار استفاده کنیم تا مناسب این نقاط باشد. برای استفاده بهتر از آینه باید در مجاورت در یا بالای آینه روشویی از روشنایی ویژه ای بهره بگیریم.

درنورپردازی در خانه چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *