کاربرد سبک های هنر در دکوراسیون 3

egypt-interior-design-300x180

کاربرد سبک های هنر در دکوراسیون (بخش سوم)

 

سبک مصری

بی شک یکی از شاخص ترین تمدن های جهان تمدن ده هزار ساله مصر می باشد و از لحاظ هنر معماری مصرآثاری همچون اهرام ثلاثه و مجسمه ابوالهول را میتوان نام برد که جزو فهرست میراث یونسکو بحساب می آیند.

هنر دکوراسیون و چیدمان مصری داراری عناصر منقوش و متنوعی است که این نوع سبک دکوراسیون را پر از رنگ و لعاب کرده است، ستون های قطور و پراز نقش و نگار ، پنجره های چوبی مشبک ، استفاده از سنگ های طبیعی همچون آهک و طاقچه هایی پر از مجسمه و لوازم تزئینی که از خود دیوار ساخته شده است از نمونه مشخصات سبک چیدمان مصری است.

از جمله عناصر خاصی که در سبک مصری به چشم میخورد میتوان به مقبره های اشرافی (مصطبه)، نقاشی های پر رنگ و لعاب، نقش های کنده کاری شده روی دیوار و طراحی روی پاپیروس، کلید زندگی یا نیل (آنخ) ، خپری(سوسک بالدار)،اوروبوروس، آنوبوس، کانوپیک و .. اشاره کرد.

سبک هندی

معماری سبک هندی بنا به جغرافیا و زمان های متفاوت آثار مختلفی را برای معرفی بجای گذشته است از جمله پیکرتراشی ها و یا معابدی که به سبک های مختلف بودایی و یا هندو ساخته شده اند .

در سبک دکوراسیون هندی نیز همچون تمام سبک های مختلفی که بررسی کردیم عناصر متفاوتی استفاده می شود از جمله  سوزن دوزی های ظریف ، چهل تکه ، شطرنج ها و قلیان های تزئینی و بویژه نقش شیوا، گانشا، لاکشمی و همینطور تصویر و یا مجسمه فیل که نشاندهنده سبک هندی می باشند.

سبک روم باستان

سبک روم باستان در شاخه معماری ودکوراسیون با ایده ها وخلاقیت های بسیاری همراه بود از مهم ترین ویژگی های این سبک استفاده درست و مناسب از مجسمه ها و تزئینات است بطوریکه برای اولین بار بجای ساختن مجسمه کامل از سردیس استفاده شد که جزو ابداعات ویژه این شاخه در زمان خود می باشد که از مهم ترین عناصر آن می توان به فرسکو، پانتئون، موزاییک های رومی، لامپ های رومی، کلسئوم و.. اشاره نمود.

ازجمله خصوصیات ویژه معماری و دکوراسیون سبک روم باستان  استفاده از نقوش موزاییک  بر دیوار، آب نما، استخر و سونا و همچنین استفاده از کاغذ دیواری بجای نقاشی های دیواریست.

در سبک روم باستان مبلمان و صندلی جزو عناصر پررنگی در دکوراسیون نبوده است و بجای آن از تزئینات و پارچه ها نقش زده شده و کف و دیوار موزاییک شده با صحنه های جنگ و گلادیاتورها استفاده میشده است.

سبک انگلیسی

حتما نام سبک انگلیسی در صنعت مبل و مبلمان بارها به گوشتان خورده است و همانطور که اطلاع دارید جزو سبک های با اهمیت در این صنعت به حساب می آید. سبک دکوراسیون و مبلمان انگلیسی دارای بخش های متعددی است که طبق اسامی اشراف و ملکه های نام گذاری شده اند و ما به اختصار به بخشی از آن اشاره می نماییم:

  • سبک کویین آن : اجزا و مبلمانی که بر طبق این سبک ساخته شده اند  دارای پایه های قوس دار به شکل  S می باشند.
  • سبک چندیل: پایه هایی که به طرح پنجه گربه می باشد.
  • سبک ویلیام مری: در این سبک چوب ها بشکل طرح دار S , C  بکار می رود.
  • سبک جورچین: در این سبک از چوب های رنگ ماهگونی و روکش های چوبی و همینطور کاغذ دیواری استفاده می شود.
  • سبک هپل وایت: در این سبک صندلی ومبل ها تکیه گاه هایی بشکل سپر یا قلب را دارا هستند.
  • سبک باهاوس: در این سبک از فلز در مبلمان و صندلی استفاده می شود.
  • سبک شرایتون: پایه های مبل و مبلمان و میز وصندلی که از این سبک الهام گرفته اند بصورت مارپیچی و یا استوانه های شیاردار می شود.

 

درکاربرد سبک های هنر در دکوراسیون 3 چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *