کاربرد سبک های هنر در دکوراسیون

classical-design-300x180

کاربرد سبک های هنر در دکوراسیون

سبک کلاسیک

سبک کلاسیک جنبشی هنری و فرهنگی مختص نیمه دوم قرن هفدهم هست که برگرفته از اثار ادبی و هنری یونان و رم باستان می باشد به همین علت به سبک سنت گرایی نیز معروف است. سبک کلاسیک بر خلاف سبک های هم عصر خود همچون باروک و رمانتیسیسم ک بر پایه خیال و احساس است مبتنی بر عقل و منطق می باشد.

مهم ترین ویژگی این سبک روشنی و گویایی آثارش است و ویژگی های اثرها مانند خطوط و سبک و جزئیات مختلفش به گونه ای است که توجه مخاطب را جلب نکند تا از معنا و مفهوم عمقی غافل نشود.

این سبک در شاخه دکوراسیون و مبلمان دارای جزئیات و ریزه کاری های فراوان بصورت حکاکی و منبت کاری است  و در منزلی که به این سبک دکوراسیون چیده شود  طرح های گلدار و شکل های افسانه ای و گیاهی به وفور دیده می شود.

از سرویس های مبلمان سلامی که با طرح کلاسیک و منبت های گلدار ساخته شده است می توان به سرویس مبلمان برمیدا ، سرویس مبلمان باروک ، سرویس مبلمان پوست ماری اشاره کرد.

سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک نیز همانند سبک کلاسیک جنبشی هنری است در تمام زمینه های هنرهای تزئینی ، هنرهای تجسمی ، ادبیات، تئاتر، موسیقی و معماری و همچون سبک کلاسیک متاثر از هنر یونان و روم باستان است ولی پس از آن ایجاد شده و از سال 1760 جنبش نئو کلاسیک بطور رسمی آغاز شد، این مکتب بر تقارن و سادگی و نظم تاکید دارد و در مقابل سبک های باروک و روکوکو که بر اساس بی تقارنی است قرار گرفته است.

سبک نئوکلاسیک در شاخه معماری و دکوراسیون و مبلمان بصورت باشکوهی نمایان می شود و با حفظ فرم کلی سبک کلاسیک با عناصر طرح های مدرن ترکیب شده است و تلفیقی از قدیم و جدید می باشد.

از جمله محصولات مبلمان سلامی که از این سبک برگرفته شده اند به سرویس مبلمان دالاس، سرویس مبلمان نوادا، سرویس مبلمان بوستون اشاره می نماییم.

مینیمالیسم

میینیمالیسم یا ساده گرایی سبکی هنری است که برپایه سادگی و پرهیز از پیچیدگی بنیان نهاده شده است ازین روست که به این سبک هنر موجز نیز گفته می شود.

تاریخچه سبک مینیمالیسم

خاستگاه سبک ساده گرایی به هنرمندان ساختارگرای روسی باز می گردد که به اشکال هندسی و همینطور ساده و خلاصه گرایی گرایش داشتند که تاثیرات تجربیاتشان در دهه های 1950 و 60  بر روی هنرمندان اروپا و امریکا دیده می شد بطوریکه در ایالات متحده  به سرعت به جنبش هنری جدیدی تبدیل شد و در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 در هنر غرب و بخصوص امریکا گسترش یافت.

مینیمالیسم در شاخه های مختلف هنر و ادبیات به ویژه هنرهای تجسمی و موسیقی استفاده می شود.پیروان این سبک بر این باورند که با حذف تکلف ها و استفاده از موارد ساده می توان ب کیفیت ناب فرم و فضا و رنگ را درک کرد.

از هنرمندان پیشرو این سبک می توان به : دیوید اسمیت، دونالد جاز، کارل آندره، رابرت رایمن، ارنست تروا، سول لویت، دن فلاین و رونالد بلادن اشاره کرد.

از تولیدات مبلمان سلامی که با پیروی از این سبک ساخته شده است می توان به سرویس مبلمان داملا، سرویس مبلمان کوگو، سرویس مبلمان ویال، سرویس مبلمان ملیسا اشاره کرد که از حداقل منبت در ساخت این محصولات استفاده شده است.

درکاربرد سبک های هنر در دکوراسیون چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *