سرویس خواب مدرن و سرویس خواب دونفره

سرویس خواب

سرویس خواب یکی از اصلی ترین اقلام دکوراسیون اتاق خواب محسوب می شود. به ویژه در خرید جهیزیه توجه ویژه ای به سرویس خواب می شود. سرویس خواب مدرن و کلاسیک انواع مختلفی دارد که در زمان خرید باید به آنها دقت کنید. انتخاب یک سرویس خواب مناسب می تواند راحتی در خواب و همچنین زیبایی چیدمان فضای اتاق خواب شما را تضمین کند.

تخت سلطنتی

سرویس خواب شامل چه اقلامی می شود

شاید برای بسیاری از دوستان سوال باشد که منظور از سرویس خواب چیست و اقلام اصلی در سرویس خواب کدام است. باید بگوییم که سرویس خواب شامل اقلامی چون: تخت، میز آرایشی، پاتختی، پاف، کمد و دراور میشود. البته این به آن معنا نیست که شما باید همه اقلام را خریداری کنید. اگر در اتاق خواب خود فضای کافی برای خریداری همه این محصولات داشته باشید می توانید به راحتی آنها را انتخاب کنید. در غیر اینصورت می توانید تنها لوازمی که به آنها احتیاج دارید را خریداری کنید. مهمترین  اقلام موجود در یک سرویس خواب، تختخواب، میز آرایش و پاتختی است.

انواع سرویس خواب

همانطور که در ابتدا هم گفتیم سرویس خواب انواع مختلفی دارد که متناسب با سبک های دکوراسیونی متفاوت تولید می شوند. در ادامه با انواع سبک سرویس خواب آشنا خواهیم شد.

سرویس خواب کلاسیک

سرویس خواب

این سرویس خواب ها غالبا از جنس چوب با کیفیت تهیه می شوند، روی بدنه و تاج تخت و همچنین قسمت هایی از قاب آینه یا بدنه دراور و کمد منبت کاری شده است. رنگ سرویس خواب های کلاسیک اغلب از طیف های قهوه ای انتخاب می شود و در بخش منبت کاری ها هاله ای از رنگ طلایی نیز دیده می شود. کیفیت این سرویس خواب بسیار بالا است و به تناسب قیمت بالایی نیز دارد. اما در صورتی که سرویس خواب کلاسیک بخرید تا چندین سال از تعویض یا تعمیر سرویس خواب راحت خواهید بود.

سرویس خواب مدرن

جنس اغلب سرویس خواب های مدرن ام دی اف است. در مقایسه با سرویس خواب های چوبی قیمت بسیار مناسب تری دارند و به لحاظ استحکام و دوام نیز بسیار عالی هستند. تنوع طرح و رنگ در سرویس خواب های مدرن ساخته شده از ام دی اف بسیار بالا است. مهمترین شاخصه این مدل از سرویس خواب ها طراحی مینیمال آنها است. معمولا در قسمت تاج و پایین تخت بسیار ساده و کاربردی طراحی می شوند. در برخی مدل های لوکس تر روی قسمت تاج سرویس خواب لمسه دوزی هایی روی پارچه مخمل وجود دارد که زیبایی خاصی به سرویس خواب می بخشد. سرویس خواب های مدرن غالبا رنگ های روشن و درخشانی دارند به طور مثال انتخاب رنگ سفید برای یک سرویس خواب مدرن کاملا مناسب خواهد بود.

سرویس خواب لاکچری

این مدل سرویس خواب همانطور که از نامش پیدا است بسیار لوکس و پر زرق و برق طراحی شده است. معمولا از جنس چوب بسیار مرغوب تهیه می شود و دارای منبت کاری های عمیق و فراوان است. تختخواب های گرد یکی از رایج ترین مدلهای تختخواب در سرویس خواب های لاکچری هستند. این سرویس خواب ها غالبا به رنگ های سفید و طلایی تولید می شوند و مناسب برای قرار دادن در اتاق خواب های بسیار بزرگ هستند. قرار دادن این مدل سرویس خواب در اتاق خواب های کوچک دست و پاگیر است و زیبایی های یک سرویس لاکچری دیده نخواهد شد.

اندازه استاندارد تختخواب دو نفره

یکی از مهمترین مواردی که در زمان خرید سرویس خواب باید به آن توجه داشته باشد اندازه تختخواب است. تختخواب های دو نفره غالبا در دو اندازه 160*200 و 180*200 سانتی متر تهیه می شود. بنابراین در زمان انتخاب تختخواب باید به مواردی چون ابعاد اتاق خواب و همچنین جثه افرادی که روی تخت می خوابند توجه داشته باشید و اندازه مناسب را انتخاب کنید.

قبل از انتخاب تختخواب باید آن را از نظر ارتفاع نیز بررسی کنید. تختخواب های خیلی بلند خطر سقوط را به همراه دارند و تختخواب های کوتاه نیز جلوه زیبایی ندارند معمولا ارتفاع بین 30 تا 40 سانتی متر برای تختخواب مناسب است.

نکات مهم خرید سرویس خواب دو نفره

برای این که بتوانید کالای مناسبی را خریداری کنید پیشنهاد می کنیم که این بخش را با دقت بیشتری مطالعه نمایید. نکات مهم خرید سرویس خواب به شما کمک می کند تا انتخاب هوشمندانه تری داشته باشید.

توجه به سبک سرویس خواب

اولین و مهمترین نکته ای که باید به آن توجه کنید انتخاب سبک سرویس خواب است. این که شما یک سرویس خواب مدرن انتخاب کنید یا کلاسیک بستگی به سبک چیدمان منزل به ویژه اتاق خواب شما دارد. ضمن این که انتخاب مدل تختخواب تعیین کننده انتخاب سایر المان های دکوری چون لوستر، گلدان، تابلو، پرده و … خواهد بود. از آنجایی که سرویس خواب حجم زیادی از اتاق خواب را می گیرد اولین چیزی که در ورود به اتاق خواب نمایان می شود سرویس خواب است پس با یک انتخاب درست می توانید بهترین چیدمان داخلی را به نمایش بگذارید.

سرویس خواب امریکایی
سرویس خواب امریکایی

انتخاب ابعاد سرویس خواب

در مورد ابعاد سرویس خواب باید توجه داشته باشید که ابعاد تختخواب یا سایر محصولات موجود در سرویس خواب با اتاق خواب شما هماهنگی داشته باشد. یک تختخواب بزرگ طرح سلطنتی مطمئنا در یک اتاق خواب کوچک هیچ جلوه ای نخواهد داشت و به شدت دست و پاگیر خواهد بود. می توانید در اتاق خواب های کوچک از تختخواب های دونفره کم جا و یا تختخواب های جک دار استفاده کنید و بسیاری از وسایل را در آنها قرار دهید.

انتخاب رنگ سرویس خواب

نکته مهم دیگری که باید به آن دقت شود انتخاب رنگ سرویس خواب است. این انتخاب معمولا باید با توجه به هارمونی تم رنگی چیدمان صورت گیرد. در انتخاب رنگ به رنگ سایر اقلام موجود در اتاق خواب مثل پرده ها، تابلوها، فرش، رنگ دیوار و کمد دیواری و … توجه داشته باشید. در صورتی که اتاق خواب شما دارای چیدمان مدرن است باید از رنگ های روشن و ملایم انتخاب کنید، همچنین انتخاب روتختی نیز بر همین اساس صورت می گیرد. در یک دکوراسیون کلاسیک معمولا رنگ های تیره تر یا طیف رنگ های خنثی برای اتاق خواب انتخاب می شود. رنگ هایی مثل انواع طیف قهوه ای، کاراملی، رنگ چوب و … در دکوراسیون کلاسیک انتخاب های بهتری هستند.

انتخاب یک تشک مناسب

خواب بخش مهمی از زندگی انسان را به خود اختصاص می دهد. داشتن خواب و استراحت کافی تضمین کننده انرژی شما در طول روز خواهد بود بنابراین با خرید یک تشک استاندارد و مناسب برای تختخواب خود میتوانید شرایط خواب و استراحت دلچسب را برای خود  فراهم کنید. در صورتی که از کمر درد رنج می برید می توانید با انتخاب تشک های طبی فنری از آسیب رسیدن به ستون فقرات خود در زمان خواب جلوگیری کنید. تشک تختخواب باید کاملا راحت باشد و هیچ فشار اضافه ای به کمر و ستون فقرات شما تحمیل نکند.

کیفیت تختخواب را فراموش نکنید

یکی از مهمترین مواردی که نباید از آن غافل شوید کیفیت سرویس خواب است. همانطور که گفتیم سرویس خواب ها در انواع جنس های چوبی، ام دی اف، ممبران و فلزی تهیه می شوند. توصیه می کنیم برای خرید سرویس خواب عالی یک بودجه مناسب در نظر بگیرید تا بتوانید محصول با کیفیت تری تهیه کنید. تختخواب یک کالای مصرفی نیست، بنابراین در صورتی که جنس مناسبی تهیه کرده باشید می توانید تا سالیان سال از آن استفاده کنید.

اتصالات را در موقع خرید چک کنید

نکته مهم دیگری نیز وجود دارد که نباید فراموش کنید. قبل از خرید سرویس خواب به کیفیت اتصالات، دسته ها و لولاها توجه داشته باشید. ابزار و یراق با کیفیت یکی از مهمترین نکات خرید سرویس خواب است. در صورتی که این وسایل از کیفیت مطلوب برخوردار نباشید با سروصدای تخت یا افتادن دسته ها و صدا کردن لولاها روبه رو خواهید شد. به ویژه در مورد تختخواب های جک دار حتما کیفیت جک تختخواب را بررسی کنید و ضمانت های لازم را از فروشنده بخواهید.

جمع بندی نهایی

خرید سرویس خواب با همه اقلامی که در یک سرویس وجود دارد بسیار هیجان انگیز است. شما می توانید با توجه به فضایی که در اختیار دارید و نیاز خود انتخاب کنید که سرویس خواب شما دارای چه اقلامی باشد. به طور مثال در اتاق خواب هایی که کمد دیواری وجود داشته باشد خرید کمد یا دراور ضرورتی ندارد. انتخاب سرویس خواب باید با توجه به سبک چیدمان اتاق خواب در نظر گرفته شود. همچنین باید به ابعاد سرویس خواب نیز توجه داشته باشید. در صورتی که سرویس خواب چوبی تهیه می کنید در مورد شیوه های تمیز کردن و همچنین نگهداری آن در بهترین شرایط از فروشنده سوال کنید.

درسرویس خواب مدرن و سرویس خواب دونفره چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 4.2 / 5. شمارش آرا: 11

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *