روتختی های چهار گانه و تفاوت آنها

ro07-1

اتاق خواب محلی برای استراحت و آرامش شماست و لذا لازم است در زیبایی آن دقت کنید. بدون شک روتختی بیشترین تاثیر را در زیبایی اتاق خواب دارد.

روتختی با طرح کهکشان

 

هر سرویس روتختی شامل: لحاف، کاور یا ملحفه تشک و روبالشی است.

انواع روتختی

  1. روتختی لحاف
  2. روتختی کاوری
  3. روتختی پیکه
  4. روتختی چهار فصل

 

روتختی لحاف

در روتختی لحاف الیاف و پارچه آن به هم دوخته شده و جدا نمی شوند. به همین خاطر ثابت مانده و سر نمی خورد و مرتب کردن آن آسان است. با قیمت مناسبی می توان آن را تهیه کرد ، چون لحاف جداگانه نمی خواهد. در روتختی کاوری فقط کاور عوض می شود ولی لحاف باید کلا عوض شده و هزینه بر است. لحاف حجیم بوده و شستشوی لحاف به خاطر الیاف آن سخت است.

لحاف روتختی

 

روتختی کاوری

در واقع روتختی کاوری، کاور یا ملحفه لحاف شماست. آن را روی لحاف می کشیم و زمان شستشو براحتی آن را درآورده و می شوییم. تعویض آن هم آسان تر است. چون نیازی به عوض کردن لحاف نیست و در خریدهای بعدی می توانیم با هزینه کمتر ملحفه لحاف و تشک را عوض کنیم. کم حجم بوده و آسان شسته می شود.

در روتختی کاوری لحاف داخل روتختی ثابت نیست. برای ثابت نگه داشتن آن می توانید از این راهکار کمک بگیرید. چهار تکه نخ نوار پرده به چهار کنج لحاف و چهار تا به روتختی بدوزید و نخها را به هم متصل کنید و کاور را بکشید. در بعضی از روتختی های کاوری بصورت آماده وجود دارد.

روتختی کاوری

 

روتختی پیکه

ضخامت روتختی پیکه از لحاف کمتر ولی از پارچه ضخیم تر است. از جنس نخ تهیه می شود و خنک است. شبیه روانداز بوده و برای فصل گرما و مناطق گرم مناسب است. بافت مستحکم و منسجمی دارد. سبک و کم حجم است و نسبت به لحاف قیمت پایین تری دارد.

روتختی پیکه

 

روتختی چهار فصل

این روتختی برای همه فصول مناسب است. یک لایه پنبه دوزی شده دارد که در فصول گرم سال به صورت تکی استفاده می شود و در زمان سرما قابلیت قرار دادن لحاف در آن وجود دارد.کم حجم  و کم هزینه است.

روتختی چهار فصل

 

این مطلب به معرفی روتختی های چهار گانه و تفاوت آنها پرداخت. اگر شما هم اطلاعاتی در این خصوص دارید در بخش نظرات با ما و سایر خواننده های سایت در میان بگذارید.

درروتختی های چهار گانه و تفاوت آنها چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 3.5 / 5. شمارش آرا: 2

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *