کاربرد سبک های هنر در دکوراسیون 2

rustic-interior-design-300x180

کاربرد سبک های هنر در دکوراسیون (بخش دوم)

 

سبک روستیک

سبک روستیک سبکی هنری است که بر پایه سادگی و روستایی بودن پایه گذاری شده است در این سبک کوشش اصلی این است که طبیعت خالص و ناب را باید در درون خانه ایجاد کرد. سبک روستیک را میتوان  در خانه های روستایی که میز و صندلی و تخت و کمدش از درختان و چوب های جنگلی و الیاف و کنف ساخته شده به وفور مشاهده کرد.

در این سبک اجزا ناصاف و زمخت است و فقط در حد نیاز تراشیده شده و باقی را برای طبیعی بودن به همان حالت رها می کنند و حتی پرداختی روی چوب انجام نمی دهند تا اصالت و طبیعت چوب زیر سوال نرود ، چوب ها رنگ نمی شوند و فقط پوششی مات و طبیعی روی چوب زده می شود . دکوراسیون سبک روستیک اغلب برای خانه های ویلایی و  کوهستانی انتخاب می شوند.

 

سبک ماوریک

سبک ماوریک سبکی است بی نظم و قاعده که از شاخه های سبک های مدرن به حساب می آید، برای طراحی یک فضا بر اساس سبک ماوریک شما هیچ محدودیتی ندارید و هر ابتکاری حتی خلاف قواعد دکوراسیون برای انتخا ب شما مجاز است. بدون توجه به هماهنگی  و حفظ هارمونی  محیط می توانید از هر رنگی استفاده کنید.لازم به ذکر است  در ساختار سبک ماوریک اغلب اجزا و وسایل بصورت هم پوشان انتخاب می شوند.

 

 

سبک ژاپنی

زمانی که از معماری و دکوراسیون این سبک سخن به میان می آید ساختمان های چوبی کم ارتفاع و سقف های سفال تداعی می شود فضای داخلی آن تمیز و کم جزئیات با قابی مربع که بجای دیوار درهای کشویی ( فوسوما )  تعبیه شده اند تا در شرایط مختلف بتوانند پیکره فضا را تغییر دهند.از دیگر عناصر سنتی سبک ژاپنی میتوان به استفاده از کوسن هایی با میز کوتاهش که زابوتن نام دارد و یا زمین بجای مبلو صندلی اشاره کرد. همینطور عناصری همچون کفپوش های حصیری که از ساقه های برنج بافته شده اند (تاتامی مت)و یا اتاقی که تمامش از همین حصیرها پوشیده شده است (واشیتسو) و یا باغ آرایی های بسیار زیبایی که جلوه بی نظیری دارد.

سبک سنتی ژاپنی از بعد از قرن نوزدهم با سبک های مدرن و پست مدرن غربی ادغام شد و تغییرات بسیاری درآن صورت گرفت.

 

سبک دکوراسیون چینی

باتوجه به آثاری همچون دیوار بزرگ چین، معابد، قصرها و ارامگاه ها که ازین سبک دکوراسیون و سبک معماری باقی مانده است میتوان گفت سبک چینی در حد مصر و ایران و بین النهرین است. اگر بحث ما شاخه معماری سبک چینی باشد قابل ذکر است سبکی بسیار گسترده و متنوع است و تنها سیستم معماری است که ترکیب اصلی آن چوب می باشد و بیانگر ارزشی است که بر زیبایی طبیعت قائل هستند.

در مبحث دکوراسیون اصل اساسی سبک چینی سادگی وطبیعت و انرژی است و طبق مطلب فنگ شویی چیست؟ که قبلا اشاره شده است اساس این سبک بر رعایت اعتدال میان انرژی ها و پرهیز از بی نظمی و آشفتگی و بکار بردن بجای رنگ ها در محیط است.

بر این اصل هر وسیله های باید در مناسب ترین مکان برای ایجاد انرژی درست قرار بگیرد. در سبک دکوراسیون چینی از گیاه بامبو به وفور استفاده می شود زیرا باور دارند که تمام عناصر مهم فنگ شویی : (آب و آتش ، خاک ، چوب و فلز) را وارد محیط می کند، در این سبک رنگ های قرمز و سبز و طلایی و مشکی بیشتر استفاده می شوند.

 

 

سبک مراکشی

سبک دکوراسیون مراکشی سبکی است که از ترکیب سبک های عربی و مدیترانه ای و افریقایی ایجاد شده است که در قصرها و خانه های تاریخی آن میتوان رگه های سبک های مختلف را مشاهده کرد ، اغلب منازل سبک مرامشی بصورت چند وجهی ساخته می شود و به سبک عجیب و غریب نیز معروف است. جزو نشانه های این سبک سقف های بلند با پنجره های باریک کنار هم با حمام هایی که با کاشی های بزرگ تزئین شده اند و سقف های گنبدی دارند می باشد.

در طراحی داخلی این سبک از ظروف رنگی، کفپوش سفالی، کاشی، آثار فلزی، سقف های تزئین شده با تبر، سکوهای بیرون زده از دیوار و مبلمان های پر منبت در طرح های مشبک و همینطور تخت هایی که سایه بان دارند استفاده می شود، در این سبک رنگ های ابی و سبز و سفید بیسترین استفاده را دارند.

 

 

درکاربرد سبک های هنر در دکوراسیون 2 چه اطلاعاتی قرار داده ایم ؟

این مطلب براتون مفید بود ؟

روی یکی از ستاره ها کلیک کنید

رتبه متوسط 0 / 5. شمارش آرا: 0

تاکنون کسی به این مطلب رای نداده است! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

این مطلب را با دوستانتان به اشتراک بگذارید

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *